فهرست این مقاله

آینه کاری نامنظم

اجرای انواع آینه کاری نامنظم در صنایع شیشه و آینه کولیوند                                           0912823524202188621912

 

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

تزیین فضای داخلی ساختمان از طریق آینه کاری روی دیوار در طراحی دکوراسیون داخلی یک اصل محسوب می شود و در چند سال گذشته بسیاری از طراحان دکوراسیون حرفه ای در کشورهای مختلف روی این موضوع تمرکز داشته اند ، جهت آینه کاری روی دیوار روش های متعددی وجود دارد که می توان با توجه به فضای داخلی ساختمان یکی از این روش ها انتخاب کرد اما جدیدترین روش آینه کاری که در واقع پیچیده ترین آن هم محسوب می شود آینه کاری نامنظم نام دارد لذا در این مقاله به طور کامل به بررسی این نوع آینه کاری می پردازیم .

 

ویژگی های آینه کاری نامنظم

برای اجرای یک آینه کاری نامتقارن باید محاسبات پیچیده ای صورت گیرد تا اینکه بتوان قطعات آینه که در اشکال مختلفی هم هستند کنار یکدیگر قرار داد به طور کلی به نوعی از آینه کاری که تعدادی آینه با اشکال مختلف هندسی طبق الگوی خاصی کنار هم قرار می گیرند آینه کاری نامنظم گفته می شود توجه داشته باشید که آینه ها باید طوری کنار هم قرار داده شوند که کوچکترین فاصله ای بین آینه ها وجود نداشته باشد .

امروزه درکشورهای اروپایی هم طراحان دکوراسیون داخلی از آینه کاری نامنظم جهت آینه کاری روی دیوار استفاده می کنند چرا که نمای بسیار جذاب و متفاوت این روش هر فردی را تحت تاثیر قرار خواهد داد  به روش های مختلفی می توان آینه کاری نامنظم را روی دیوار اجرا کرد که در ادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت .

 

آینه کاری نامنظم به صورت تایل های مربعی و مستطیلی   

در این روش تعدادی آینه با شکل مستطیلی و مربعی که اندازه های مختلفی هم دارند طبق الگوی خاصی کنار هم قرار داده می شوند به طوری که ابتدا ابعاد دیوار مورد نظر به دستگاه CNC داده خواهد شد سپس دستگاه به صورت کاملا هوشمند تمامی روش هایی که می توان با توجه به ابعاد مورد نظر دیوار آینه کاری نامنظم را اجرا کرد به ما خواهد داد به عنوان مثال در یک روش تایل های آینه با ابعاد 20 * 20 هستند اما در روش دیگر تایل ها با ابعاد 20 * 30 در نظر گرفته شده اند .

 

آینه کاری نامنظم به صورت دایره ای

در این روش تعدادی آینه با شکل دایره ای که ابعاد مختلفی دارند کنار هم قرار داده می شوند لازم به ذکر است که آینه کاری نامنظم دایره ای بر خلاف آینه کاری نامتقارن مستطیلی و مربعی شکل فاصله بین تایل ها وجود دارد زیرا تعدادی دایره را نمی توان کنار هم قرار داد به طوری که فاصله ای بین آن ها وجود نداشته باشد .

برای اجرای آینه کاری نامنظم دایره ای شکل لزومی ندارد که ابعاد دیوار مورد نظر به دستگاه CNC داده شود سپس دستگاه با توجه به ابعاد دیوار ابعاد تایل های تعیین کند چرا که قرار نیست کنار هم قرار گیرند بدون آنکه فاصله ای بین آن ها به وجود آید ، در این روش تایل های دایره ای شکل با ابعاد مختلف به صورت کاملا پراکنده و سلیقه ای روی دیوار قرار داده می شوند .

 

آینه کاری نامنظم اشکال گوناگون

جدیدترین روش آینه کاری نامتقارن که در واقع تلفیقی از روش های قبلی به شمار می رود به طوری که ابتدا الگوی نامتقارن مورد نظر خود را از طریق نرم افزار وادر دستگاه CNC می کنیم سپس ابعا دیوار مودر نظر به دستگاه داده شده در نهایت هم دستگاه الگوی نهایی با ابعاد دقیق تایل ها را به ما خواهد داد ، اجرای آینه کاری نامنظم با اشکال مختلف سخت ترین روش آینه کاری محسوب می شود چرا که هیچ گونه منطقی برای کنار هم قرار دادن آینه ها وجود ندارد آینه کاری طرح شکسته یکی از متداول ترین روش های آینه کاری نامتقارن می باشد .

 

آینه کاری نامنظم آنتیک

جدیدترین نوع آینه کاری روی دیوار که از آینه های پتینه کاری شده به روش نامقارن استفاده می شود ، در این روش هر یک از آینه ها با اشکال مختلف هندسی به صورت نامنظم روی دیوار قرار می گیرند .

 

آینه کاری نامنظم سه بعدی

نوع دیگری از آینه کاری نامتقارن یک تعدادی آینه با اشکال هندسی مختلف روی ورق های pvc با چسبیده می شود آینه کاری سه بعدی نان دارد در این روش ورق pvc با ضخامت های مختلفی زیر آینه قرار می گیرد .

 

آینه کاری نامنظم رنگی

با توجه به اهمیت بسیار زیاد رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی بهتر است که از آینه های رنگی برای اجرای آینه کاری روی دیوار استفاده کرد ، آینه های دکوراتیو در رنگ های طلایی ، برنز ، شامپاینی ، آبی و بنفش تولید می شود .

 

آینه کاری نامنظم یا نورپردازی مخفی

طرح جدیدی از آینه کاری روی دیوار که علاوه بر نصب تایل های آینه روی دیوار از LED های رنگی برای نورپردازی مخفی پشت تایل های استفاده می شود ، توجه نمایید که رنگ آینه با رنگ LED تطابق داشته باشد .

 

آینه کاری نامنظم طرح دار

در صنایع شیشه و آینه کولیوند با بهره گیری از دستگاه سندبلاست و چاپ طرح های مختلفی روی آینه به صورت مات و رنگی ایجاد می شود به طور مثال می توان لوگوی مجموعه را روی آینه ها سندبلاست کرد .

 

آینه کاری نامنظم لمسی

طرح جدیدی از آینه کاری روی دیوار که با لمس کردن قسمت تعیین شده روی آینه نورپردازی مخفی روشن و خاموش می شود ، نحوه عملکرد لمسی این نوع آینه ها دقیقا مشابه لمسی گوشی های هوشمند به صورت حرارتی است .

 

آینه کاری نامنظم ریموتی 

طرح دیگری از آینه کاری که با استفاده از ریموت نورپردازی مخفی روشن و خاموش می شود به طوری که حتی می توان رنگ نورپردازی و افکت های نمایش نور را توسط ریموت تغییر داد به طور مثال با فشردن دکمه ی FADE رنگ های مختلف LED را به صورت اسلایدشو نمایش داده می شود .

 

آینه کاری نامنظم حسگر حرکتی 

در این طرح از آینه کاری با حرکت دست از قسمت تعیین شده روی آینه نورپردازی مخفی روشن و خاموش می شود ، فرآیند تولید آینه های حسگر حرکتی بسیار زمانبر و پیچیده است به همین دلیل از قیمت بالایی نیز برخوردار می باشد لازم به ذکر است آینه کاری نامنظم حسگر حرکتی در کشورهای اروپایی نیز به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی سایر کشورها قرار گرفته است .

آینه کاری نامنظم حسگر حرکتی در اغلب مجله های معتبر طراحی دکوراسیون داخلی مانند مجله THE BEST DESIGN که هر ساله در کشور ایتالیا چاپ می شود به عنوان برترین طرح آینه کاری معرفی شده است قیمت آینه کاری نامنظم تقریبا دو برابر آینه کاری ساده است به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی از این نوع آینه ها در پروژه های خاصی استفاده می کنند .

 

آینه کاری نامنظم با قاب استیل 

در این طرح از آینه کاری جدید یک قاب استیل طلایی یا نقره ای به عنوان فریم دور آینه قرار می گیرد به طور مثال برای دیوارهای مشکی و طوسی رنگ باید از قاب های طلایی و مسی مدرن بکار برد . آینه های فریم استیل با کدهای مختلفی تولید شده است که با کیفیت ترین آن ها استیل 304 محسوب می شود .

 

آینه کاری نامنظم آرایشگاه 

برای سالن های زیبایی و آرایشگاه های مدرن نوعی از آینه های دکوراتیو استفاده شده که دارای دو جنبه ی دکوراتیو و کاربردی است این نوع آینه ها اغلب به صورت سوپر کلیر و کریستال است ، آینه های آرایسشگاه در مجله ی THE BEST DESIGN به عنوان برترین طرح آینه های دکوری معرفی شده است از همین رو طراحان از ان به کرات استفاده می کنند .

 

آینه کاری نامنظم دو طرفه 

در سالن های کوچک به منظور استفاده بهینه از فضای داخلی بهتر است که از آینه های دو طرفه مدرن بکار برد این نوع آینه ها اغلب دارای قاب های استیل و هایگلاس رنگی می باشد ، در پروژه هایی که با کموبد فضای داخلی مواجه هستید بهتر است که از آینه کاری نامنظم دو طرفه بکار برد بدین شکل هیچ گونه فضایی اشغال نخواهد شد و از فضای موجود به طور بهینه بکار برده می شود .

 

آینه کاری نامنظم بی نهایت 

طرح خاص دیگری از آینه کاری که با نام آینه بی نهایت شناخته شده است ساختار این نوع آینه ها به گونه ای است که یک عمق نورپردازی با طیف وسیع رنگ داخل آینه مشاهده می شود ، آینه های بی نهایت فقط در پروژه های لاکچری و مدرن استفاده می شود به همین دلیل مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی حرفه ای قرار گرفته است .

 

آینه کاری نامنظم متحرک

با تولید آینه کاری متحرک دیگر جای هیچ گونه نگرانی برای جابجایی آینه ها نیست بدین شکل براحتی می توانید آینه ها را تنها با کمی هول دادن از یک نقطه به نقطه ی دیگر منتقل نمایید ، آینه های متحرک در کشورهای اروپایی مانند آلمان ، ایتالیا ، هلند ، فراسنه به کرات استفاده شده به همین دلیل مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است .

 

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری متحرک

آینه کاری مدرن

آینه کاری نامنظم

آینه کاری مدرن

آینه کاری مدرن

آینه کاری نامنظم

 

 

در صورت تمایل می توانید از طریق زیر اجرای آینه کاری نامنظم را به صنایع شیشه و آینه کولیوند بسپارید

جهت اطلاع از قیمت آینه کاری نامنظم و سفارش آن به صنایع شیشه و آینه کولیوند می توانید با شماره های 021886219120912823524209214195178 تماس حاصل نمایید و یا از طریق مراجعه به دفتر صنایع شیشه و آینه کولیوند به صورت حضوری آینه کاری نامنظم مودر نظر خود را سفارش دهید .

شایان ذکر است تولید آینه هایی که برای اجرای آینه کاری نامنظم بکار می رود در صنایع شیشه و آینه کولیوند صورت می گیرد و هیچ گونه واسطه ای بین شما مشتریان گرامی و صنایع شیشه و آینه کولیوند وجود ندارد .

 

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری مدرن

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

آینه کاری نامنظم

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون آینه کاری نامنظم در سراسر دنیا به وب سایت زیر مراجعه نمایید :

www.wayfair.com

 

تیم تحریریه کولیوند