فهرست این مقاله

شیشه اسپایدر

تولید و اجرای انواع شیشه اسپایدر در صنایع شیشه و آینه کولیوند                              0912823524202188621912

 

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

برای اجرای نمای ساختمانی می توان روش های مختلفی را بکار برد که هر یک از آن ها دارای ویژگی های متفاوتی هستند به عنوان مثال نمای کرتین وال از ترکیب فریم های آلومینیومی و upvc با شیشه های دوجداره تشکیل شده است اما در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از جدیدترین نماهای ساختمانی مدرن یعنی نمای شیشه اسپایدر بیشتر آشنا کنیم ، شیشه سکوریت اسپایدر نسبت به سار نماهای ساختمانی از محبوبیت بیشتری بین مهندسان ساختمانی و طراحان دکوراسیون برخوردار است .

روش قدیمی تر نمای شیشه اسپایدر همان نمای فریم لس نام دارد که از فریم های آلومینیومی پشت کار و شیشه های سکوریت دوجداره شده تشکیل شده است اما در نمای اسپایدری هیچ گونه فریمی چه در روی کار و چه در پشت کار استفاده نمی شود و به عبارتی نمای شیشه اسپایدر از تعدادی شیشه سکوریت که کنار هم قرار گرفته است ایجاد خواهد شد .

صنایع شیشه و آینه کولیوند به عنوان اولین نمایندگی رسمی شیشه اسپایدر در ایران فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرد و به یاری خدا تا کنون بیش از 100 پروژه مختلف با نمای اسپایدری مختلف را در سراسر ایران اجرا کرده است .

 

نحوه تولید و اجرای نمای شیشه اسپایدر 

در گام نخست باید اندازه گیری دقیق پروژه توسط تیم فنی صنایع شیشه و آینه کولیوند صورت گیرد زیرا اندازه گیری در اجرای پروژه اسپایدری مهم ترین بخش محسوب می شود پس از اندازه گیری دقیق شیشه های سکوریت تولید می شوند در این مرحله با توجه به اندازه گیری و طرح مورد شیشه ها توسط دستگاه CNC برش داده شده سپس وارد کوره های با درجه حرارت بسیار بالا می شوند .

در مرحله سوم فرآیند تولید و اجرای شیشه اسپایدر شیشه های سکوریت شده توسط لایه PVB به شیشه لمینت تبدیل می شوند به طوری که دو عدد شیشه سکوریت با ابعاد یکسان روی هم قرار گرفته و لایه PVB بین آن ها قرار می گیرد ، علت استفاده از شیشه های لمینت فریم لس بودن شیشه می باشد چرا که در این صورت احتمال شکستن شیشه وجود داشته اما با لمینت کدرن شیشه ها حتی اگر شیشه شکسته شود خطری را در پی نخواهد داشت .

در نهایت هم با استفاده از یراق های مخصوص شیشه اسپایدر فرآیند نصب پیچیده این نوع نمای شیشه ای انجام می شود توجه داشته باشید کوچکترین اشتباهی در هنگان نصب موجب شکستن شیشه ها خواهد شد لذا با محسایت دقیق و نصب گام به گام می توان از بروز خطاهای متداول در اجرای چنین پروژه ای جلوگیری کرد .

 

شیشه اسپایدر رنگی   

در طرح های جدید نمای ششه ای اسپایدری از شیشه های سکوریت رنگی جهت اجرای نما استفاده می شود چرا که در اجرای نمای شیشه ای مدرن ترکیب صحبح رنگ ها از شاخص های مهم به شمار می رود در صنایع شیشه و آینه کولیوند شیشه های سکوریت رنگی دودی ، برنز ، مسی ، آبی ، بنفش و سبز تولید می شود .

 

شیشه اسپایدر کریستال

به طور کلی شیشه های شفاف اسپایدری به سه دسته ی فلوت ، سوپر کلیر و کریستال تقسیم می شود که در این بین شیشه کریستال یا اکسترا کلیر دارای بیشترین میزان شفافیت و وضوح است .

 

شیشه اسپایدر طرح دار

در صنایع شیشه و آینه کولیوند با بهره گیری از دستگاه چاپ و سندبلاست انواع شیشه های سکوریت طرح دار تولید می شود به عنوان مثال می توان روی نرده های شیشه ای لوگوی مجموعه را حکاکی کرد .

 

شیشه اسپایدر خم

برای تولید شیشه های خم ابتدا شیشه در ابعاد مورد نظر برش داده شده سپس قالب فلزی با شعاع خم مورد نیاز ساخته می شود در نهایت هم شیشه به همراه قالب فلزی داخل کوره قرار داده خواهد شد ،

 

شیشه اسپایدر پارتیشن

امروزه حتی پارتیشن های شیشه ای نیز به روش اسپایدری نصب می شود بدین شکل دیگر نیازی به استفاده از فریم های مختلف آلومینیومی ، UPVC  و استیل رنگی نیز وجود ندارد ، شیشه اسپایدر پارتیشن از قیمت بالایی برخوردار است به همین دلیل در پروژه های خاص مورد استفاده قرار می گیرد .

 

ضخامت شیشه اسپایدر

برای اجرای نمای شیشه ای اسپایدر معمولا از دو شیشه 5 میل لمینت شده ( شیشه 10 میل ) استفاده می شود اما با توجه با ابعاد شیشه ها می توان ضخامت شیشه را تغییر داد به عنوان مثال برای اجرای نمای شیشه اسپایدر که ابعاد شیشه ها بیش از 2 مرت مربع در نظر گرفته شده است باید از شیشه های 8 میل لمینت شده ( شیشه 16 میل ) بکار برد .

 

شیشه اسپایدر حکاکی شده 

با استفاده از دستگاه هوشمند مستر طرح های مختلفی روی شیشه های اسپایدری حکاکی یا اینگریوینگ می شود به عبارتی در این روش طرح مورد نظر روی شیشه تراشیده ( کنده کاری ) خواهد شد .

 

یراق شیشه اسپایدر

اینکه چه نوع یراقی برای اجرای نمای شیشه ای اسپایدری بکار برده شود بسیار مهم خواهد بود چرا که در صورت استفاده از یراق های متفرقه که عمدتا در کشور چین تولید می شود پس از مدت کوتاهی باید تعمیر شوند و اینکه امکان شکستن شیشه ها به دلیل برخورد به یکدیگر وجود دارد .

 

شیشه اسپایدر نرده شیشه ای

در طراحی دکوراسیون داخلی امروزه از تکنیک اسپایدر برای نصب نرده های شیشه ای استفاده می شود چرا که در صورت استفاده از نرده های استیل و آهنی زیبایی نمای شیشه تا حدودی از بین خواهد رفت ، شیشه اسپایدر نرده شیشه ای جذاب ترین طرح شیشه های اسپایدر به شمار می رود این نوع شیشه ها در پروژه های لاکچری استفاده شده و افراد تحت تاثیر زیبایی آن قرار خواهند گرفت .

 

شیشه اسپایدر هوشمند 

طرح خاصی از شیشه های اسپایدر که با استفاده از ریموت شیشه از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق از کار خواهد افتاد لازم به ذکر است شیشه اسپایدر هوشمند در کشورهای اروپایی نیز به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی سایر کشورها قرار گرفته است .

شیشه اسپایدر هوشمند در اغلب مجله های معتبر طراحی دکوراسیون داخلی مانند مجله THE BEST DESIGN که هر ساله در کشور ایتالیا چاپ می شود به عنوان برترین طرح شیشه معرفی شده است قیمت شیشه اسپیادر هوشمند تقریبا دو برابر شیشه های اسپایدر ساده است به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی از این نوع شیشه ها فقط در پروژه های خاصی استفاده می کنند .

شیشه اسپایدر هوشمند محبوب ترین طرح شیشه های اسپایدری محسوب می شود به طوری که بیش از 40 درصد سفارشات شیشه های اسپایدری به این طرح جدید و مدرن تعلق دارد ، این نوع شیشه ها در ابعاد مختلفی تولید می شود .

 

شیشه اسپایدر سقف 

برای اجرای سقف شیشه ای مدرن نیز باید از سیستم اسپایدر استفاده کرد در این صورت شاهد نمای زیباتری خواهد بود ، این نوع سقف در پروژه های لاکچری استفاده شده و افراد را تحت تاثیر زیبایی منحصربفردی قرار خواهد داد .

 

شیشه اسپایدر محافظ شیشه ای سنگ قبر 

برای تولید محافظ های شیشه ای سنگ قبر مدرن نیز می توان از شیشه های اسپایدری نیز استفاده کرد بدین شکل نمای زیبایی روی سنگ ایجاد شده و مقاومت شیشه نیز مناسب خواهد بود ، شیشه های سنگ قبر در صنایع کولیوند با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های هوشمند برش شیشه تولید می شود به همین دلیل ابعاد شیشه ها دقیق خواهد شد .

 

شیشه اسپایدر ضخیم 

برای تولید شیشه های اسپایدری با ابعاد بزرگ باید از شیشه ای ضخیم 10 میل الی 20 میل استفاده کرد به طور مثال برای ساختمانی که دارای دیوار با ابعاد 200 * 300 سانتی متر باید از شیشه 10 میل سکرویت شده بکار برد ، شیشه های ضخیم فقط در پروزه های لاکچری اجرا می شود به همین دلیل مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی حرفه ای قرار گرفته است .

 

شیشه اسپایدر بیضی 

برای تولید شیشه های بیضی مدرن شکل باید از دستگاه CNC و MASTER استفاده کرد این نوع شیشه ها در پروژه های خاصی بکار رفته و موجب ارتقای سطح طراحی داخلی خواهد شد ، شیشه های بیضی در مجله ی THE BEST DESIGN به عنوان برترین طرح شیشه معرفی شده است از همین رو طراحان از آن به کرات استفاده می کنند .

 

شیشه اسپایدر تاشو 

در این طرح از شیشه های اسپایدر از سیستم تاشو استفاده می شود ساختار این نوع شیشه ها به گونه ای است که لنگه های ثابت و باشو هنگام باز و بسته شدن روی هم قرار خواهند گرفت ، بدین شکل هیچ گونه فضایی اشغال نخواهد شد به عبارتی با استفاده از شیشه اسپایدر تاشو دغدغه ی کمبود فضا به طور کامل برطرف خواهد شد .

 

شیشه اسپایدر مات 

به طور کلی شیشه های اسپایدر مات به دو دسته ی شیشه سندبلاست و شیشه ساتینا تقسیم می شود که در این بین شیشه سندبلاست به طرح دار تولید شده در حالی که شیشه ساتینا فقط به صورت ساده وجود دارد ، شیشه های مات فقط در پروژه های لاکچری و مدرن استفاده شده به همین دلیل مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی حرفه ای قرار گرفته است .

 

 

شیشه اسپایدر - اینستاگرام

 

شیشه اسپایدر - واتساپ

 

 

جهت ارتباط با کارشناسان صنایع شیشه و آینه کولیوند و سفارش شیشه اسپایدر از طریق زیر اقدام نمایید 

برای اطلاع از قیمت شیشه اسپایدر و سفارش آن می توایند با شماره های 021886219120912823524202188621912 تماس حاصل نمایید و یا از طریق مراجعه به دفتر صنایع شیشه و آینه کولیوند به صورت حضوری شیشه اسپایدر مورد نظر خود را سفارش دهید .

شایان ذکر است صنایع شیشه و آینه کولیوند اجرای نمای شیشه اسپایدر را با استفاده از یراق های اسپایدری با درجه کیفیت +A و شیشه های سکوریت و لمینت بدون موج و خال جوش انجام می دهد .

 

شیشه اسپایدر

شیشه خم اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر 

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شیشه اسپایدر در سراسر دنیا به وب سایت زیر مراجعه نمایید :

www.pinterest.com

تیم تحریریه کولیوند