فهرست این مقاله

شیشه چاپی یا شیشه اسپندرال

تولید انواع شیشه چاپی در صنایع شیشه و آینه کولیوند                               0912823524202188621912 

 

 

شیشه چاپی

اسپندرال یکی از انواع شیشه های رنگی می باشد در این نوع شیشه ها همانطور که از نام آن پیداست طراحی و چاپ به شکل های مختلف روی شیشه صورت می گیرد که شیشه به صورت غیر شفاف است و طبیعتا پشت شیشه روئیت نخواهد شد ، شیشه چاپی یا اسپندرال از نظر ساختاری به صورت تک جداره ، دوجداره و لمینت  و سکوریت ساخته می شود .

در صنایع شیشه و آینه کولیوند با بهره گیری از مهزترین دستگاه چاپ می توان شیشه چاپی طرح دار را در طیف وسیع رنگی تولید کرد فقط کافیست که کد رنگ مورد نظر خود را برای کارشناسان ما ارسال نمایید .

 

ساختار شیشه چاپی یا اسپندرال

شیشه های چاپی در طی فرایندی با رنگ و طرح مورد نظر به وسیله   پخت های مرکب سرامیکی تولید می شود به این صورت که ابتدا طرح و رنگ مورد دلخواه توسط مشتری انتخاب شده سپس مواد تشکیل دهنده  طرح انتخاب شده را با قالب روی شیشه قرار داده و در توسط دستگاه چاپ یو وی مخصوص فرایند پخت مرکب سرامیکی انجام می شود و در نهایت شیشه چاپی مورد نظر تولید می شود ، شیشه چاپی یا اسپندرال را می توان به صورت تک جداره ، دوجداره و حتی لمینت ایجاد کرد و مورد استفاده قرار داد ، شیشه های  چاپی به طور کلی برای تزئین و طراحی داخلی دکوراسیون ها استفاده می شود که بیشتر به منظور پوشاندن فضای بین اتاق ها در منزل ، عکاسی ها ، فروشگاه های بزرگ ، دندانپزشکی ها و حتی سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد .

 

انواع شیشه چاپی صنایع شیشه و آینه کولیوند

اغلب مشتریان گرامی شیشه چاپی را به صورت سکوریت شده سفارش می دهند از همین رو ابتدا شیشه را به وسیله کوره های مخصوص تبدیل به سکوریت کرده پس از آن شیشه سکوریت شده را وارد دستگاه چاپ خواهیم کرد و تصویر مورد نظر روی شیشه به صورت رنگی چاپ می شود .

سوالی که به کرات از کارشناسان ما پرسیده می شود دائمی یا موقتی بودن جاپ روی شیشه است لازم به ذکر است که شیشه چاپی تولید شده در صنایع شیشه و آینه کولیوند به صورت دائمی می باشد و با مایع های شست و شوی شیشه هیچ گونه تغییری نخواهد کرد .

 

کاربرد های شیشه چاپی یا اسپندرال صنایع شیشه و آینه کولیوند     

  • چاپ کردن عکس  عروس و داماد  بر روی شیشه
  • چاپ کردن عکس خانوادگی بر روی شیشه 
  • شیشه چاپی که بین کابینت ها استفاده می شود 
  • طراحی لوگو بر روی شیشه 
  • چاپ کردن تصاویر تبلیغاتی بر روی بیلبورد های تبلیغاتی 
  • چاپ کردن تصاویر آرام بخش و طبیعت بر روی شیشه سقفی 
  • چاپ کردن تصاویر فشن بر روی شیشه کف 
  • چاپ عکس بر روی شیشه حمام 
  • چاپ عکس بر روی دیوارهای شیشه ای بین اتاق ها  

شیشه چاپی بیشتر به عنوان شیشه بین کابینتی مورد استفاده قرار می گیرد و دیگر نیازی به استفاده از ام دی اف های رنگی که پس از مدتی دچار پوسیدگی شده و تغییر حالت می دهد نیست ، شیشه های چاپی را براحتی می توان تمیز کرد و از درخشندگی آن لذت برد .

از دیگر کاربردهای شیشه چاپی یا اسپندرال می توان به اجرای کابین دوش شیشه ای طرح دار اشاره کرد که این روزها در ساختمان های نوساز و لوکس میل به ایجاد نمای شیشه ای حتی در سرویس بهداشتی وجود دارد .

قیمت شیشه چاپی به مواردی همچون ابعاد شیشه ، نوع شیشه ( فلوت یا کریستال ) ، نوع تصویر ( دو بعدی یا سه بعدی ) و تعداد رنگ های بکار رفته در تصویر بستگی دارد که در این بین نوع شیشه بیشترین تاثیر را در تعیین قیمت دارد .

 

شیشه چاپی سکوریت

در پروژه هایی که ابعاد شیشه بیش از حد استاندراد در نظر گرفته شده است باید شیشه های چاپی به حالت سکوریت تبدیل کرد ، برای تولید این نوع شیشه ها از کوره های با درجه حرارت بسیار بالا استفاده می شود در اجرای پروژه هایی نظیر پارتیشن شیشه ای طرح دار باید از شیشه چاپی سکوریت شده استفاده کرد در غیر این صورت احتمال شکستن شیشه بسیار زیاد می باشد .

 

شیشه چاپی دوجداره

ساختار شیشه های دوجداره به گونه ای است که ابتدا طرح مورد نظر وی یکی از شیشه ها ایجاد شده سپس اسپیسر فلزی شامل مواد ضد رطوبتی بین شیشه ها قرار می گیرد در نهایت هم با چسب های مخصوص دور آن پوشش داده می شود ، شیشه چاپی دوجداره در پروژه هایی که هدف جلوگیری از اتلاف انرژِی و کاهش میزان آلودگی صورتی است استفاده می شود .

 

شیشه چاپی لمینت

برای تولید شیشه های لمینت طرح دار ابتدا روی یکی از شیشه ها طرح مورد نظر چاپ شده سپس شیشه ساده توسط لایه PVB به روی شیشه طرح دار چسبیده می شود بدین شکل نمای سه بعدی نیز روی شیشه ایجاد می شود .

 

شیشه چاپی خم

خاص ترین نوع شیشه های چاپی که با زاوایه های مختلفی تولید می شود ، برای تولید شیشه خم چاپی ابتدا قالب فلزی با شعاع خم مورد تیاز ساخته شده سپس شیشه به همراه قالب فلزی داخل کوره قرار داده خواهد شد تا اینکه شیشه چاپی به طور کامل به شکل قالب فلزی درآید ، شیشه خم چاپی یکی از گرانترین شیشه های دکوراتیو رنگی محسوب می شود .

 

َشیشه چاپی کریستال

در صورت استفاده از شیشه های کریستال یا اکسترا کلیر برای تولید شیشه چاپی ، تصاویر با شفافیت بیشتری روی شیشه مشاهده خواهند شد ، این نوع شیشه ها در ضخامت های مختلفی وجود دارد ، شیشه چاپی کریستال دارای مغز آبی رنگ است برخلاف شیشه های فلوت و سوپر کلیر که دارای مغز سبز رنگ می باشد و از شفافیت کمتری برخوردار هستند .

 

شیشه چاپی سوپر کلیر

از نظر شفافیت پس از شیشه های کریستال ، شیشه سوپر کلیر مطرح است از این نوع شیشه ها نیز می توان برای تولید شیش های چاپی بین کابینتی استفاده کرد ضمنا از قیمت مناسبی نیز برخوردار است .

 

شیشه چاپی کابین دوش

یکی دیگر از کاربردهای شیشه چاپی در اجرای کابین دوش شیشه ای است به طوری که معمولا تصاویر آرام بخش و طبیعت روی شیشه های ثابت کابین دوش شیشه ای چاپ خواهد شد البته در طرح های جدید شیشه چاپی تصاویر افراد خانواده نیز روی شیشه کابین دوش شیشه ای به صورت رنگی ایجاد می شود .

 

شیشه چاپی پارتیشن شیشه ای

امروزه در اغلب شرکت های دولتی و خصوصی لوگوی شرکت به صورت رنگی روی پارتیشن شیشه ای چاپ می شود البته توجه نمایید که قبل از فرآیند چاپ ، شیشه ها در داخل کوره های با درجه حرارت بسیار بالا جهت سکوریت شدن قرار می گیرند به طور مثال در شرکت های معتبر و بزرگ لوگوی مجموعه روی شیشه چاپ خواهد شد و به نوعی تبلیغات حرفه ای نیز صورت می گیرد .

 

شیشه چاپی رومیزی

برخی از طراحان دکوراسیون داخلی تمایل به استفاده از شیشه های رومیزی طرح دار دارند لذا برای تولید این نوع از شیشه های رومیزی ابتدا شیشه در ابعاد مورد نظر برش داده شده سپس با استفاده از دستگاه چاپ طرح روی شیشه ایجاد خواهد شد ، اگر طرح خاصی را برای تولید شیشه های چاپی رومیزی در نظر دارید می توانید از طریق پیام رسان های مختلف برای کارشناسان ما ارسال نمایید .

 

شیشه چاپی سه بعدی

شیشه سه بعدی از شیشه های چاپی که از دو عدد شیشه لمینت شده تشکیل شده است به طوری که روی یکی از شیشه ها تصویر مورد نظر چاپ شده سپس یک شیشه ساده توسط لایه PVB روی شیشه چاپی چسبیده می شود .

 

شیشه چاپی حکاکی شده

با استفاده از دستگاه هوشمند مستر طرح های مختلفی روی شیشه های چاپی حکاکی یا اینگریوینگ می شود به عبارتی در این روش طرح مورد نظر روی شیشه تراشیده ( کنده کاری ) خواهد شد ، به طور مثال در برخی از پزوژه ها لوگو یا نام ساختمان روی شیشه های چاپی داخل ساختمان حکاکی می شود در واقع نوعی برندسازی صورت خواهد گرفت .

 

شیشه چاپی کف

با توجه به اینکه امروزه اجرای کف شیشه ای نیز به کرات در ساختمان های لوکس انجام می شود می توان تصاویر مختلف دو بعدی و سه بعدی را روی این نوع نمای شیشه ای نیز به صورت رنگی چاپ کرد .

 

شیشه چاپی نرده شیشه ای

طراحان دکوراسیون داخلی از شیشه های چاپی برای اجرای نرده شیشه ای نیز استفاده می کنند به طور مثال در برخی از طرح ها لوگو یا نام ساختمان روی نرده های شیشه ای چاپ خواهد شد .

 

شیشه چاپی گرد

برای تولید شیشه های چاپی گرد با قطر کمتر از 100 سانتی متر از روش دستی ( گرد بر ) و برای تولید شیشه های گرد با قطر بیش از 100 سانتی متر از دستگاه CNC و MASTER استفاده می شود به طور مثال می توان روی یک میز گرد ناهارخوری تصاویر میوه جات و سبزیجات را به صورت رنگی چاپ کرد و به به عبارتی شیشه چاپی گرد تولید خواهد شد .

 

شیشه چاپی هوشمند

طرح خاصی از شیشه های چاپی که با استفاده از ریموت شیشه از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق ار کار خواهد افتاد لازم به ذکر است شیشه چاپی هوشمند در کشورهای اروپایی نیز به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است .

قیمت شیشه چاپی هوشمند تقریبا دو برابر شیشه های چاپی ساده است به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی از این نوع شیشه ها فقط در ساختمان های لوکس و خاص استفاده می کنند ضمنا شیشه چاپی هوشمند در اغلب مجله های معتبر طراحی دکوراسیون داخلی مانند مجله THE BEST DESIGN که هر ساله در کشور ایتالیا چاپ می شود به عنوان برترین طرح شیشه طرح دار معرفی شده است .

 

شیشه چاپی اسیدکاری شده 

طرح خاصی از شیشه های چاپی که الگوهای مختلفی روی شیشه اسیدکاری می شود ، برای تولید این نوع شیشه ها از اسیدهای مخصوص شیشه و دستگاه کاتر پلاتر جهت ایجاد الگو استفاده خواهد شد به طور مثال برای شیشه بین کابینتی آشپزخانه ای که کابینت ها از جنس استیل است باید از شیشه های طرح دار اسیدکاری شده بکار برد در این صورت نمای خاصی در فضای داخلی ایجاد خواهد شد .

 

شیشه چاپی اکریلیک

در این طرح از شیشه های چاپی با استفاده از رنگ اکریلیک و قلم های نقاشی حروف الفبا در قالب خاصی روی شیشه ایجاد می شود ، این نوع شیشه ها در واقع یک اثر هنری به شمار می رود ، ضمنا شیشه چاپی اکریلیک در کشورهای فرانسه ، آلمان ، ایتالیا و هلند به عنوان شیشه بین کابینتی مورد استفاده قرار می گیرد بدین شکل نمای بسیار زیبایی در فضای داخلی ایجاد خواهد شد .

شیشه چاپی اکریلیک در طراحی دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود و طراحان دکوراسیون داخلی از این نوع شیشه ها جهت تزیین فضای داخلی و ارتقای سطح طراحی دکوراسیون بکار می برند .

 

شیشه چاپی رفلکس

شیشه های رفلکس با نام شیشه آینه ای نیز شناخته شده است و ساختار آن به گونه ای است که یک طرف شیشه رنگی و طرف دیگر آینه می باشد ، شیشه رفلکس در رنگ های مختلفی وجود دارد .

 

شیشه چاپی اکلیلی 

طرح دیگری از شیشه های چاپی که رنگ به صورت اکلیلی روی شیشه ایجاد می شود ، این نوع شیشه ها با نام شیشه های طرح دار لاکچری شناخته شده است و در پروژه های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد به طور مثال برای آشپزخانه ای که دارای کابینت های سفید رنگ است باید از شیشه چاپی مشکی اکلیلی استفاده کرد بدین شکل نمای زیبایی در فضای داخلی ایجاد خواهد شد .

شیشه چاپی اکلیلی در کشور چین در اجرای پروژه های خاصی مانند اجرای پارتیشن شیشه ای به کرات استفاده می شود بدین صورت نمای زیبایی در فضای داخلی ایجاد خواهد شد و افراد تحت تاثیر قرار می گیرند ، شیشه چاپی محبوب ترین طرح شیشه های چاپی محسوب می شود به طوری که بیش از 40 درصد سفارشات شیشه های چاپی به این طرح جدید و مدرن تعلق دارد .

 

شیشه چاپی میز شیشه ای

جدیدترین طرح میزهای شیشه ای که طرح مختلف گرافیکی روی میز چاپ شده است ، این نوع میزها به صورت خم و یو وی تولید می شود و با نام میز شیشه ای مدرن و میز شیشه ای لاکچری شناخته شده است .

 

شیشه چاپی وایت برد شیشه ای 

برای تولید وایت بردهای شیشه ای مدرن نیز می توان از شیشه های چاپی استفاده کرد به طور مثال در مهدکودک ها و پیش دبستان ها از وایت برد شیشه ای با شخصیت های کارتونی بکار می رود .

 

شیشه چاپی روی جزیره 

برای تولید شیشه های روی جزیره باید از شیشه های 10 میل و 20 میل سفید و مشکی لاکوبل استفاده کرد ، این نوع شیشه ها در پروژه های لاکچری استفاده شده و افراد تحت تاثیر زیبایی آن قزاز خواهند گرفت .

 

شیشه چاپی محافظ شیشه ای سنگ قبر 

برای تولید محافظ های شیشه ای سنگ قبر مدرن و خاص می توان از شیشه های طرح دار رنگی نیز استفاده کرد به طور مثال تصویر فرد مورد نظر را روی شیشه چاپ کرد ، بدین صورت دیگر نیازی به تصویر روی سنگ قبر نیست ، به طور مثال برای تولید محافظ شیشه ای با طول 200 سانتی متر و عرض 90 سانتی متر بابید از شیشه 15 میل کریستال یا اکسترا کلیر استفاده کرد .

 

شیشه چاپی دیوارپوش شیشه ای 

امروزه در شیشه های رنگی طرح دار نیز برای پوشش روی دیوارها استفاده می شود به طوری که چیزی جز شیشه روی دیوار دیده نخواهد شد ، این نوع شیشه ها در پروزه ها لاجری و خاص استفاده می شود .

 

شیشه چاپی درب شیشه ای 

برای اجرای درب های شیشه ای مدرن که دارای یک فریم آلومینیومی اختصاصی و یک شیشه طرح رنگی است نیز می توان از شیشه طرح دار چاپی استفاده کرد به این نوع درب ها درب لاکچری نیز گفته می شود .

 

شیشه چاپی ضخیم 

برای تولید شیشه های چاپی با ابعاد بزرگ باید از شیشه های ضخیم 10 میل الی 20 میل استفاده کرد ، به طور مثال برای یک شیشه با ابعاد 200 * 320 سانتی متر باید زا شیشه خای چاپی 15 میل و 20 میل بکار برد .

 

شیشه چاپی رفلکس 

در این طرح از شیشه های چاپی مدرن از شیشه های رفلکس رنگی گرید A استفاده می شود این نوع شیشه ها در رنگ های طلایی ، دودی ، شامپاینی ، آبی ، بنفش و زرد وجود دارد .

 

شیشه چاپی استین گلاس 

طرح خاص دیگری از شیشه های چاپی که از ترکیب شیشه های اسیدکاری ، سندبلاست ، حکاکی و زنگ آمیزی اکلیلی تشکیل شده است ، شیشه استین گلاس در ابعاد مختلفی قابل تولید می باشد ، شیشه های استین گلاس در مجله ی the best design به عنوان برترین طرح شیشه معرفی شده است از همین رو طراحان از ان به کرات استفاده می کنند .

 

شیشه چاپی بیضی 

برای تولید شیشه های بیضی شکل باید از دستگاه CNC و MASTER استفاده کرد ، این نوع شیشه ها در پروژه های خاصی بکار رفته و موجب ارتقای سطح طراحی داخلی خواهد شد ، شیشه های بیضی در کشورهای اروپایی آلمان ، ایتالیا ، فرانسه و هلند به کرات استفاده شده و افراد تحت تاثیر زیبایی آن قرار خواهند گرفت .

 

شیشه چاپی تاشو 

طرح خاص دیگری از شیشه های چاپی که از شیشه های تاشو استفاغده می شود ساختار این نوع شیشه ها به گونه ای است که لنگه های ثابت و بازشو هنگام باز و بسته شدن روی هم قرار خواهند گرفت ، در پروژه هایی که با کمبود فضای داخلی مواجه هستید بهتر است که از شیشه های تاشو بکار برد چرا که در این صورت هیچ گونه فضایی اشغال نخواهد شد و از فضای موجود به طور بهینه استفاده می شود .

 

شیشه چاپی 20 میل 

در پروژه هایی که ابعاد شیشه های چاپی بیش از حد استاندارد در نظر گرفته شود باید از شیشه های 20 میل استفاده کرد بدین شکل علاوه بر نمای زیبای شیشه از مقاومت مناسبی برخوردار خواهد شد ، شیشه های 20 میل فقط ذر پروژه های لاکچری و مدرن استفاده شده به همین دلیل مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی حرفه ای قرار گرفته است .

 

شیشه چاپی - اینستاگرام

 

شیشه چاپی - واتساپ

 

نحوه سفارش شیشه چاپی به صنایع شیشه و آینه کولیوند 

برای سفارش شیشه  چاپی مانند شیشه سکوریت چاپی می توانید با شماره تماس های صنایع شیشه و آینه کولیوند : 021886219120912823524209214195178 تماس حاصل فرمایید یا از طریق آدرس صنایع شیشه و آینه کولیوند به صورت حضوری سفارش خود را ارائه نمایید .

شایان ذکر است خدمات نصب شیشه چاپی در صنایع شیشه کولیوند توسط تیم خبره و با تجربه در این زمینه انجام می شود و چنانچه مشکلی پس از نصب به وجود آید تیم پشتیبانی صنایع شیشه و آینه کولیوند اقدام به رفع نقص خواهد کرد ، روند کاری بدین شکل است که هنگام سفارش فایل تصویر مورد نظر خود را به کارشناسان ما تحویل می دهید .

 

آدرس صفحات مجازی و اجتماعی صنایع شیشه و آینه کولیوند در زمینه شیشه چاپی

کانال تلگرامی صنایع شیشه و آینه کولیوند جهت مشاهده نمونه کارها : koolivandcom@

آیدی صفحع اینستاگرامی صنایع شیشه و آینه کولیوند جه شماده نمونه کارها : koolivandcom@

 

در ادامه برخی از تصاویر مربوط به شیشه های چاپی را مشاهده خواهید کرد :

 

شیشه بین کابینتی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی کابینت

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی 

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

شیشه چاپی

 

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شیشه چاپی در سراسر دنیا به وب سایت زیر مراجعه نمایید:

www.metroglass.co.nz

تیم تحریریه کولیوند