فهرست این مقاله

حکاکی روی شیشه

انجام خدمات حکاکی روی شیشه در صنایع شیشه و آینه کولیوند                   0912823524202188621912

 

حکاکی لوگو روی شیشه

 

حکاکی روی شیشه

 به طور حتم هر کسی از دیدن شیشه های حکاکی شده لذت می برد و از دیدن طراحی مدرن در صنعت شیشه هیجان زده خواهد شد ، حکاکی روی شیشه ابتدا در کشور ایتالیا انجام شد که نمای یک ساختمان در شهر ونیز توسط مهندسان ساختمانی از شیشه های حکاکی شده تشکیل شده بود پس از آن به مرور در کشورهای دیگر هم شیشه های حکاکی شده تولید شدند .

به منظور انجام خدمات حکاکی روی شیشه ابتدا طرح مورد نظر خود را برای کارشناسان ما از طریق ایمیل یا پیام رسان های مختلف ارسال نمایید سپس پس از تایید طرح و امکان اجرای آن ، شیشه توسط دستگاه اینگریوینگ حکاکی خواهد شد .

قیمت حکاکی روی شیشه با توجه به ابعاد شیشه و طرحی که جهت حکاکی انتخاب شده است تعیین می گردد لذا برخی طرح ها به زمان بسیار زیادی برای اجرا نیاز دارند به عنوان مثال حکاکی لوگو روی شیشه به زمان بیشتر نسبت به  حکاکی طرح لوزی نیاز دارد .

 

در این مقاله قصد داریم آموزش حکاکی روی شیشه را در صنایع شیشه و آینه کولیوند شرح دهیم :

ابتدا برای حکاکی  به قلم مخصوص حکاکی روی شیشه نیاز دارید که قیمت زیادی هم ندارد و مطمئن باشید از خریدن آن لذت خواهید برد و دیگر سراغ ظروف شیشه ای گران قیمت نخواهید رفت ، البته روش حکاکی روی شیشه در شیشه های با ابعاد بزرگ با دستگاه انجام خواهد شد .

قبل از توضیح کامل مراحل حکاکی روی شیشه این مطلب را باید گفت که منظور حکاکی ، تراشیدن شیشه طبق الگوی مورد نظر با استفاده از دستگاه Engraving است اما حکاکی به صورت دستی هم امکان پذیر می باشد البته برای کارهای کوچک و زیر یک متر .

 

حکاکی روی شیشه سکوریت

امروزه در طراحی های جدید روی پارتیشن های شیشه ای و درب های شیشه ای سکوریت معمولا لوگوی مجموعه روی شیشه حکاکی خواهد شد با اینکار هم به نوعی فضای داخلی تزیین خواهد شد و به نوعی تبلیغات انجام می شود ، برای انجام فرآیند حکاکی روی شیشه ابتدا شیشه در ابعاد مورد برش داده می شود سپس با استفاده از دستگاه Engraving طرح مورد نظر به صورت اتوماتیک روی شیشه حکاکی خواهد شد .

 

حکاکی روی شیشه لمینت

برای حکاکی روی شیشه لمینت معمولا طرح مورد نظر روی شیشه زیری اعمال خواهد شد بدین صورت یک نمای شبه بعدی نیز ایجاد خواهد شد ، این نوع شیشه ها در اجرای نرده های شیشه ای کاربرد دارد .

 

حکاکی روی شیشه دوجداره

در پروژه هایی که هدف جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش میزان آلودگی صوتی است باید از شیشه دوجداره حکاکی شده استفاده کرد ، برای تولید این نوع شیشه ها از اسیسرهای فلزی بکار می رود .

 

حکاکی روی شیشه رنگی

برای تولید شیشه های رنگی حکاکی شده ابتدا شیشه رنگی در ابعاد مورد نظر برش داده شده سپس دور شیشه ابزار زده خواهد شد در نهایت هم جهت انجام فرآیند حکاکی وارد دستگاه Engraving می شود .

 

حکاکی روی شیشه کریستال

به طور کلی شیشه ها از نظر شفافیت به سه نوع فلوت ، سوپر کلیر و کریستال تقسیم بندی می شود که در این بین شیشه کریستال به دلیل شفافیت بسیار بالا بهترین انتخاب جهت حکاکی کردن محسوب می شود .

 

حکاکی روی درب شیشه ای

روش دیگری از حکاکی روی شیشه که در پروژه های با طراحی مدرن به کرات استفاده می شود به طور مثال لوگوی مجموعه یا همان نماد روی درب های شیشه ای و پارتیشن شیشه ای ساختمان حکاکی می شود .

 

حکاکی روی شیشه به روش لوزی

در این روش طرح لوزی لوزی روی شیشه حکاکی خواهد شد به طوریکه دقیقا مشایه آینه های لوزی جورچین کنار هم قرار دارند ، این روش بیشتر در تولید درب های شیشه ای و میز شیشه ای سکوریت استفاده می شود .

 

حکاکی روی شیشه به روش مربعی

در این روش تعدادی مربع روش شیشه حکاکی خواهد شد که در طرح های جدید آن کنار هر مربع یک نگین کوچک هم حکاکی می شود ، این روش در پروژه هایی که ارتفاع شیشه زیاد است استفاده می شود .

 

حکاکی روی شیشه خم

توجه داشته باشید که برای حکاکی شیشه های خم ابتدا فرآیند حکاکی یا اینگریوینگ روی شیشه مسطح انجام شده سپس شیشه داخل کوره های با درجه حرارت بسیار بالا قرار داده خواهد شد .

 

حکاکی روی شیشه مات

به طور کلی شیشه های مات به دو دسته ی سندبلاست و ساتینا تقسیم می شود این دو نوع شیشه شباهت بسیار زیادی با هم دارند اما تفاوت آن ها در قابلیت طرح دار شدن شیشه سندبلاست است .

 

حکاکی روی شیشه اسیدکاری 

طرح دیگری از شیشه های دکوراتیو مدرن و جدید که الگوهای مختلفی روی شیشه اسیدکاری می شود برای تولید این نوع شیشه ها از اسیدهای مخصوص شیشه و دستگاه کاتر پلاتر جهت ایجاد الگوی مورد نظر استفاده خواهد شد .

 

حکاکی روی شیشه هوشمند 

در این طرح از شیشه های حکاکی شده با استفاده از ریموت شیشه ها از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق از کار خواهد افتاد ، حکاکی روی شیشه هوشمند در کشورهای اروپایی نیز مانند آلمان ، ایتالیاو هلند به کرات صورت می گیرد و از محبوبیت بسیار زیادی نیز برخوردار می باشد .

حکاکی روی شیشه هوشمند در اغلب مجله های معتبر طراحی دکوراسیون داخلی مانند مجله THE BEST DESIGN که هر ساله در کشور ایتالیا چاپ می شود به عنوان برترین طرح شیشه حکاکی شده معرفی شده است .

 

حکاکی روی شیشه محافظ شیشه ای سنگ قبر 

برای تولید محافظ های شیشه ای سنگ قبر مدرن نیز باید از شیشه های سکوریت حکاکی شده استفاده می شود بدین شکل علاوه بر مقاومت بالای شیشه از نمای زیبایی نیز برخوردار خواهد شد .

 

حکاکی روی شیشه رفلکس 

در این طرح از حکاکی تصاویر مختلف روی شیشه های رفلکس رنگی حکاکی می شود این نوع شیشه ها در رنگ های طلایی ، دودی ، برنز ، شامپاینی ، آبی ، بنفش و سبز وجود دارد .

 

حکاکی روی شیشه میز 

برای تولید میزهای شیشه ای مدرن نیز می توان از شیشه های حکاکی شده استفاده کرد به طور مثال برای تولید یک میز شیشه ای ناهارخوری 10 نفره از شیشه های حکاکی شده 12 میل بکار می رود .

 

حکاکی روی شیشه تاشو 

طرح خاص دیگری از شیشه های دکوراتیو که با سیستم تاشو کار خواهد کرد ساختار این نوع شیشه ها به گونه ای است که لنگه های ثابت و بازشو هنگام باز و بسته شدن روی هم قرار خواهند گرفت ، در پروژه هایی که با کمبود فضای داخلی مواجه هستید بهتر است که از حکاکی روی شیشه تاشو بکار برد بدین شکل هیچ گونه فضایی اشغال نخواهد شد و از فضای موجود به طور بهینه بکار برده می شود .

 

حکاکی روی شیشه 20 میل 

در پروژه هایی که ابعاد شیشه های حکاکی شده بیش از حد استاندارد در نظر گرفته شود باید از شیشه های 20 میل استفاده کرد بدین شکل علاوه بر نمای زیبای شیشه از مقاومت مناسبی برخوردار خواهد شد ، شیشه های 20 میل فقط در پروزه های لاکچری و مدرن استفاده شده به همین دلیل مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است .

 

مرحله اول : توصیه ایمنی قبل از شروع به کار

در فرایند حکاکی شیشه با ابزار خطرناکی سر و کار ندارید اما همیشه باید جانب احتیاط را در محیط های کاری حفظ کرد ، ترجیحا یک دستکش مخصوص کار را از ابزار فروشی ها تهیه کنید که خوده های شیشه هنگام حکاکی بر روی دستتان نیفتد.

مرحله دوم : میز کارتان را آماده کنید 

یک میز معمولی چوبی یا فلزی را در فضای باز یا فضایی که تا شعاع 2 متری آن کسی قرار نداشته باشد را  به همراه چراغ مطالعه آماده کنید و هنگامی که قصد شروع کار داشتید عینک فراموش نشود .

مرحله سوم : شیشه مورد نظر خو را انتخاب کنید 

یکی از ویژگی های حکاکی روی شیشه اینجاست که شما هر شیشه ای را برای حکاکی می توانید انتخاب کنید البته حکاکی روی شیشه انحناحدار به مراتب سخت از شیشه مسطح است اما شما می توانید هر شیشه های را انتخاب کنید .

مرحله چهارم : طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید 

شما می توانید هر طرحی را برای حکاکی روی شیشه انتخاب کنید اما بهترین روش برای انتخاب طرح مورد نظر استفاده از تصاویر سیاه سفید مجو در موتور جستجوگر گوگل می باشد  .

مرحله پنجم : طرح مورد نظر  را به شیشه بچسبانید

طرح مورد نظر خورد را که پرینت کرده اید  پشت شیشه قرار داده و با چسب شفاف آن را به پشت شیشه چسبانده البته توجه داشته باشید که دور طرحتان را به شعاع 2 سانتیمتری برش داده و سپس یا ماژیک طرح را روی شیشه نقاشی کنید .

مرحله ششم : طرح را روی شیشه حکاکی کنید 

ابتدا دور طرح را با نوک نازک 2 میلیمتری شروع به حکاکی کنید و سپس داخل طرح را با نوک قلم بزرگتر پر کنید توجه داشته باشید که هرچقدر قلم را بیشتر فشار دهید حکاکی روی شیشه عمیق تر می شود .

مرحله هفتم : طرح مورد نظر را از شیشه جدا کنید

در این مرحله می توانید طرح را از شیشه جدا کنید و کنار دستتان بگذارید که طرح حکاکی شده را با الگوی خود مقایسه کنید و دقت کنید که کدام قسمت خوب حکاکی نشده است .

مرحله هشتم : طرح مورد نظر را کامل کنید

در مرحله اخر باید هر قستی را که به خوبی حکاکی نشده را دوباره با توجه به الگو شروه به پر کردن کنید تا اینکه طرح مورد نظر به صورت کامل  حکاکی روی شیشه شود . به این طریق می توانید حکاکی روی شیشه را خودتان انجام دهید و از هنر خود لذت ببرید.

توجه   : صنایع شیشه و آینه کولیوند با استعانت از خدای بزرگ و بلند مرتبه خدمات حکاکی روی آینه را هم انجام می دهد و همچنین انواع طرح های مدرن و کلاسیک را روی شیشه و آینه حکاکی خواهیم کرد البته توجه داشته باشید که حکاکی روی شیشه با فرآیند سندبلاست کردن شیشه متفاوت است .

طرح لوزی لوزی متداول ترین نوع حکاکی روی شیشه به شمار می رود که در بسیاری از ساختمان های لوکس استفاده می شود اما اگر طرح خاصی را جهت حکاکی مد نظر دارید می توانید از طریق پیام رسان های مختلف برای کارشناسان ما ارسال نمایید .

 

کاربردهای حکاکی روی شیشه

 

شیشه حکاکی شده

 

نحوه سفارش حکاکی روی شیشه به صنایع شیشه و آینه کولیوند

شما می توانید در صورت تمایل خدمات حکاکی روی شیشه را در هر طرحی و  بر روی انواع شیشه ها مانند شیشه سکوریت و  شیشه رنگی از طریق تماس با شماره های 02188621912  –  09128235242  09214195178 سفارش خود را به صنایع شیشه و آینه کولیوند بدهید و یا از طریق مراجعه به آدرس دفتر صنایع شیشه و آینه کولیوند خدمات حکاکی روی شیشه را به ما واگذار کنید.

جهت مشاهده همه نمونه کارهای حکاکی روی شیشه صنایع شیشه و آینه کولیوند روی لینک روبرو کلیک نمایید :  نمونه کارها ➡ 

صنایع شیشه و آینه کولیوند با توجه به درخواست های مشتریان گرامی زین پس سفارشات حکاکی روی شیشه شهرستان ها را نیز می پذیرد و در کمترین زمان ممکن سفارش مورد نظر را ارسال می کند ، در پایان امیدوارم از خواندن مقاله حکاکی روی شیشه لذت برده باشید .

 

صفحات مجازی صنایع شیشه و آینه کولیوند

کانال تلگرامی صنایع شیشه و آینه کولیوند جهت مشاهده نمونه کارها : koolivandcom@

ایدی صفحه اینستاگرامی صنایع شیشه و آینه کولیوند جهت مشاهده نمونه کارها : koolivandcom@

 

حکاکی روی شیشه

میز پیشخوان شیشه ای

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه مدرن

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

 

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون حکاکی روی شیشه ( اینگروینگ) به وب سایت زیر مراجعه نمایید :

www.instructables.com

تیم تحریریه کولیوند