فهرست این مقاله

بلوک شیشه ای رنگی

تولید و اجرای بلوک شیشه ای رنگی در صنایع شیشه و آینه کولیوند                          0912823524202188621912

 

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان در سال های اخیر گرایش قابل توجهی را به نمای شیشه ای پیدا کرده است و حتی امروزه در کشورهای اروپایی هم شاهد اجرای نمای شیشه ای در ساختمان ها هستیم ، صنایع شیشه و آینه کولیوند به عنوان اولین مرکز تولید و اجرای نمای شیشه ای در ایران تا کنون بیش از 500 پروژه مختلف که مبتنی بر نمای شیشه ای بوده را پیاده سازی کرده است از همین رو در این مقاله یکی دیگر از نماهای شیشه ای یعنی بلوک شیشه ای رنگی را بررسی خواهیم کرد .

جدا کردن قسمت های مختلف در هر ساختمانی از مهم ترین بخش های طراحی یک ساختمان محسوب می شود زیرا با بخش بندی اصولی می توان از فضای داخلی ساختمان به صورت بهینه استفاده کرد ، اجرای پارتیشن شیشه ای با استفاده از بلوک شیشه ای رنگی ( موزاییک شیشه ای ) می توان علاوه بر اینکه داخل ساختمان را بخش بندی کرد یک نمای بسیار زیبا و جذاب یا به اصطلاح user friendly را ایجاد کرد .

 

مفهوم بلوک شیشه ای رنگی

بلوک های شیشه ای به تکه شیشه های مربعی شکل اطلاق می شود که به دو صورت شفاف و مات تولید می شوند و طبق یک الگوی خاصی کنار هم قرار می گیرند و به عنوان یک پارتیشن شیشه ای عمل خواهد کرد ، امروزه به دلیل اینکه استفاده از دیوارکشی فضای داخلی را کوچک کرده اجرای پارتیشن های شیشه ای با بلوک شیشه ای رنگی فراگیر شده است .

بلوک شیشه ای رنگی در واقع همان شیشه های رنگی که در ابعاد کوچک تولید شده و معمولا ضخامت بیش از 8 میل هم دارند ، بلوک های شیشه ای دقیقا مشابه شیشه کاری روی دیوار تعدادی شیشه رنگی طبق الگو کنار هم قرار می گرند .

 

انواع بلوک شیشه ای رنگی

  • بلوک شیشه ای شفاف ساده
  • بلوک شیشه ای مات ساده
  • بلوک شیشه ای شفاف رنگی
  • بلوک شیشه ای مات رنگی
  • بلوک شیشه ای طرح دار

 

بلوک شیشه ای رنگی شفاف و مات 

در پروژه هایی که الزاما در بخش بندی کردن قسمت های مختلف نیازی به مخفی کردن هر کدام از بخش ها نیست از بلوک های شیشه ای رنگی شفاف و در پروژه هایی که بخش بندی کردن هر یک از قسمت ها به معنی مخفی کردن یک قسمت از قسمت دیگری می باشد باید از بلوک شیشه ای رنگی مات استفاده کرد به عنوان مثال برای اجرای پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی از بلوک های شیشه ای رنگی مات بکار برده می شود .

برای اجرای پارتیشن شیشه ای یک پارکینگ ساختمان از بلوک شیشه ای رنگی شفاف استفاده می شود چرا که مخفی کردن یک قسمت از سایر قیمت ها نیازی نیست یا در اجرای پارتیشن شیشه ای داخل آشپزخانه و سالن پذیرایی از این نوع بلوک شیشه ای بکار برده خواهد شد .

 

بلوک شیشه ای رنگی طرح دار 

نوع جدیدی از بلوک های شیشه ای که در طرح های جالب توجهی اجرا می شوند به طور کلی بلوک های شیشه ای به گونه ای است که می توان پارتیشن شیشه ای را در هر طرحی که دلخواه ماست اجرا کرد به عنوان مثال برای اجرای پارتیشن شیشه ای حمام می توان بلوک شیشه ای رنگی را به صورت نامتقارن اجرا کرد به طوری که یک طرف پارتیشن با طرف دگیر پارتیشن تناسب نداشته باشد .

 

کاربردهای بلوک شیشه ای رنگی

  • اجرای پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی
  • اجرای پارتیشن شیشه ای آشپزخانه
  • اجرای پارتیشن شیشه ای استخر
  • اجرای کابین دوش شیشه ای
  • اجرای پارتیشن شیشه ای سالن های زیبایی
  • اجرای پارتیشن شیشه ای فروشگاه های بزرگ
  • اجرای نرده شیشه ای ساختمان

در واقع در پروژه هایی که نیاز به بخش بندی کردن قسمت های مختلف وجود دارد و از طرفی هم طراحی دکوراسیون مدرن در دستور کار قرار دارد استفاده از بلوک های شیشه ای رنگی جهت اجرای پارتیشن شیشه ای بهترین انتخاب به شمار می رود .

 

بلوک شیشه ای رنگی سرویس بهداشتی

برای جدا کردن بخش های مختلف سرویس بهداشتی مانند کابین دوش شیشه ای می توان از بلوک های شیشه ای رنگی استفاده کرد بدین شکل می توان طراحی دکوراسیون مدرن را در سرویس بهداشتی اجرا کرد .

 

بلوک شیشه ای رنگی کف ساختمان

برای اجرای کف شیشه ای می توان از شیشه های سکوریت لمینت شده و بلوک های شیشه ای استفاده کرد که با توجه به طراحی دکوراسیون داخلی یکی از این دو نوع شیشه انتخاب خواهد شد .

 

بلوک شیشه ای رنگی مات

نوع دیگری از بلوک های شیشه ای که کاملا مات بوده و برخلاف بلوک های شفاف طرف دیگر بلوک قابل مشاهده نمی باشد ، این نوع بلوک ها در پروژه هایی که حفظ حریم شخصی افراد در اولویت قرار دارد استفاده می شود .

 

بلوک شیشه ای رنگی سه بعدی

در صنایع شیشه و آینه کولیوند با بهره گیری از دستگاه چاپ می توان طرح های مختلف سه بعدی را روی بلوک های شیشه ای به صورت رنگی ایجاد کرد ، این نوع شیشه ها اغلب جهت اجرای پارتیشن های شیشه ای استفاده می شود .

 

بلوک شیشه ای رنگی طرح دار

در صنایع شیشه و آینه کولیوند با بهره گیری از دستگاه چاپ و سندبلاست طرح های مختلفی روی بلوک های شیشه ای ایجاد می شود ، به طور مثال می توان طرح گل و گیاه را روی شیشه چاپ کرد .

 

بلوک شیشه ای رنگی حکاکی شده

با استفاده از دستگاه هوشمند مستر می توان طرح های مختلفی را روی بلوک شیشه ای حکاکی یا اینگریوینگ کرد به عبارتی در این روش طرح مورد نظر روی شیشه تراشیده ( کنده کاری ) خواهد شد .

 

بلوک شیشه ای رنگی هوشمند 

در این طرح با استفاده از ریموت بلوک های شیشه ای رنگی از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق از کار خواهد افتاد لازم به ذکر است بلوک شیشه ای رنگی هوشمند در کشورهای اروپایی نیز به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است .

بلوک شیشه ای رنگی هوشمند در اغلب مجله های معتبر طراحی دکوراسیون داخلی مانند مجله THE BEST DESIGN که هر ساله در کشور ایتالیا چاپ می شود به عنوان برترین طرح بلوک شیشه ای معرفی شده است ، قیمت آینه بلوک شیشه ای رنگی هوشمند تقریبا دو برابر شیشه های ساده است به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی از این نوع بلوک ها در پروژه های خاصی استفاده می کنند .

 

بلوک شیشه ای رنگی ضخیم

برای تولید بلوک های شیشه ای مدرن و ابعاد بزرگ نیز می توان از شیشه های ضخیم 10 میل الی 20 میل استفاده کرد به طور مثال برای اجرای پارتیشن سرویس بهداشتی باید از بلوک های شیشه ای 20 میل بکار برد .

 

بلوک شیشه ای رنگی لمینت

چنانچه ابعاد بلوک های شیشه ای بیش از حد استاندارد در نظر گرفته شود باید از شیشه های لمینت دو لایه استفاده کرد به طور مثال برای اجرای یک پارتیشن با ابعاد 60 * 60 سانتی متر باید از شیشه های لمینت بکار برد ، شیشه های دو لایه چنانچه دارای یش از 3 لایه باشد با نام شیشه ضد گلوله نیز شناخته شده می باشد .

 

بلوک شیشه ای رنگی رفلکس

در این طرح از بلوک های شیشه ای مدرن از شیشه های رفلکس رنگی استفاده می شود این نوع شیشه ها در رنگ های طلایی ، دودی ، برنز ، شامپاینی ، آبی و بنفش وجود دارد .

 

بلوک شیشه ای رنگی 20 میل 

در پروژه هایی که ابعاد بلوک های شیشه ای بیش از حد استاندارد در نظر گرفته شود باید از شیشه های 20 میل استفاده کرد بدین شکل علاوه بر نمای زیبای شیشه ای از مقاومت مناسبی برخوردار خواهد شد ، بلوک های 20 میل فقط در پروژه های لاکچری و مدرن استفاده شده به همین دلیل مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی ذحرفه ای قرار گرفته است .

 

بلوک شیشه ای رنگی خم 

جذاب ترین طرح بلوک های شیشه ای که به صورت خم شده وجود دارد این نوع بلوک ها با نام بلوک شیشه ای خم شناخته شده است و در رنگ های متفاوتی تولید می شود ، در پروژه هایی که با کمبود فضای داخلی مواجه هستید بهتر است که از بلوک های خم استفاده شود بدین شکل هیچ گونه فضایی اشغال نخواهد شد .

 

بلوک شیشه ای رنگی - اینستاگرام

 

بلوک شیشه ای رنگی - واتساپ

 

 

از طریق زیر می توانید جهت اجرای بلوک شیشه ای رنگی با کارشناسان صنایع شیشه و آینه کولیوند ارتباط برقرار نمایید 

برای اطلاع از قیمت بلوک شیشه ای رنگی و سفارش آن به صنایع شیشه و آینه کولیوند می توانید با شماره های 021886219120912823524209122140467 تماس حاصل نمایید و یا از طریق مراجعه به دفتر صنایع شیشه و آینه کولیوند به صورت حضوری بلوک شیشه ای رنگی مورد نظر خود را سفارش دهید .

شایان ذکر است اجرای بلوک شیشه ای رنگی در صنایع شیشه و آینه کولیوند توسط طراحان دکوراسیون فنی و با تجربه انجام می پذیرد چنانچه مشکلی پس از نصب به وجود آید تیم پشتیبانی اقدام به رفع نقص خواهد کرد .

 

 

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای رنگی

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون بلوک شیشه ای رنگی در سراسر دنیا به وب سایت زیر مراجعه نمایید :

www.pinterest.com

 

تیم تحریریه کولیوند