فهرست این مقاله

شیشه سه جداره

تولید انواع شیشه سه جداره در صنایع شیشه و آینه کولیوند                           0912823524202188621912

 

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

در سالیان اخیر تحولات گسترده ای در صنعت شیشه ایجاد شده و با رویکار آمدن شیشه های خاص ایمنی و تزئینی بازار این صنعت جان تازه ای گرفته است ، یکی از خاص ترین این محصولات شیشه های سه جداره لمینت شده می باشد که در این مقاله به جزئیات آن خواهیم پرداخت .

 

ساختار شیشه سه جداره  

به طور کلی شیشه های سه جداره از سه شیشه با ابعاد یکسان تشکیل شده است که توسط لایه ی PVB این شیشه ها به هم متصل شده اند ، برای تولید این نوع شیشه های در صنایع شیشه و آینه کولیوند ابتدا شیشه ها را در ابعاد مورد نظر توسط دستگاه CNC برش داده خواهد شد علت استفاده از دستگاه برای برش شیشه ها حساسیت بالای این پروژه هاست .

اگر از روش دستی شیشه ها را برش دهیم امکان اینکه 1 الی 2 میل در طول و عرض شیشه ها اشتباهی صورت گیرد بالاست در نتیجه هنگام لمینت کردن ابعاد شیشه ها متفاوت بوده و موجب اخلال در اجرای پروژه می شود یا به عبارت دیگر پروژه به صورت Perfect پیاده سازی نخواهد شد .

در مرحله ی آخر از تولید شیشه سه جداره مانند شیشه دوجداره باید شیشه های برش داده شده توسط لایه PVB روی هم قرار داده شوند لازم به ذکر است که هنگام UV کردن شیشه ها توسط لایه PVB اگر کوچکترین فضایی در بین شیشه ها ایجاد شود فضای ایجاد شده به صورت حباب قابل مشاهده خواهد بود .

 

دلایل استفاده از شیشه سه جداره لمینت 

در برخی از پروژه هایی که صد ایجاد نمای شیشه ای را داریم به دلیل احتمال برخورد هر گونه اشیاء به شیشه باید از شیشه ای استفاده شود که اولا مقاومت شیشه بسیار بالا باشد و دوما اگر شیشه به هر دلیلی دچار شکستگی شد هیچ گونه خطری بری محیط مورد نظر ایجاد نشود بنابراین برای اجرای پروزه هایی که نمای شیشه ای با ابعاد بزرگ و در طبقات بالایی را داریم باید از شیشه سه جداره که از شیشه های سکوریت لمینت شده تشکیل شده استفاده کنیم .

 

کاربردهای شیشه سه جداره 

  • اجرای سقف شیشه ای
  • اجرای کف شیشه ای
  • اجرای نرده های شیشه ای که ابعاد شیشه بیشتر از حد استاندارد است .
  • اجرای پارتیشن های شیشه ای با ابعاد بالای 2 متر که معمولا در فروشگاه های بزرگ پیاده سازی می شود .
  • اجرای پروژه های آزمایشگاهی
  • اجرای کابین شیشه ای آسانسور
  • پله شیشه ای

 شیشه سه جداره بیشتر در اجرای پروژه هایی که نیاز به شیشه ی با مقاومت بسیار بالاست و خطر شکستن شیشه وجو دارد کاربرد دارد که به طور مثال می توان به اجرای پله شیشه ای و سقف شیشه ای اشاره کرد .

 

انواع شیشه سه جداره در صنایع شیشه و آینه کولیوند 

  • شیشه ی سه جداره طرح دار
  • شیشه ی سه جداره رنگی
  • شیشه ی سه جداره سندبلاست و ساتینا
  • شیشه سه جداره چاپی
  • شیشه ی سه جداره کریستال
  • شیشه ی سه جداره سکوریت

توجه داشه باشید که بین شیشه سه جداره هیچ اثری از چسب یا هر چیز دیگری نیست بطوری که با دیدن شیشه احساس خواهید کرد که سه شیشه را روی هم قرار گرفته شده است بدون اینکه چیزی بین آن ها وجود داشته باشد در واقع شیشه ها به صورت لمینت تولید می شوند اما نوع دیگری از شیشه سه جداره با اسپیسرها تولید شده که در پنجره های upvc کاربرد دارند .

 

شیشه سه جداره طرح دار

برای تولید شیشه های سه جداره لمینت شده به صورت طرح دار معمولا شیشه ای که به عنوان نما در نظر گرفته می شود به صورت طرح دار سندبلاست و چاپی تولید می شود و شیشه ای که در وسط و پشت کار قرار دارد ساده خواهد بود ، جدیدترین نوع شیشه سه جداره تزیینی به شکلیست که شیشه میانی دارای یک تصویر سه بعدی بوده و دو شیشه دیگر شیشه ساده می باشد در این صورت یک تصویر سه بعدی جذاب روی شیشه قابل مشاهده خواهد بود .

 

شیشه سه جداره کریستال

با توجه به اینکه با افزایش ضخامت شیشه به ویژه هنگام روی هم قرار دادن شیشه ها میزان سبزی موجود در شیشه ها به وضوح قابل مشاهده خواهد بود بهتر است که برای ساخت این نوع شیشه ها از شیشه کریستال استفاده کرد لازم به ذکر است به دلیل قیمت بالای شیشه های کریستال می توان برای تولید شیشه سه جداره از شیشه های وین وایت ایرانی استفاده کرد .

 

شیشه سه جداره رنگی

با استفاده از شیشه های سکوریت رنگی دو رو نما و یک رو نما می توان شیشه های سه جداره رنگی را تولید کرد این نوع شیشه ها در اجرای پروژه های لوکس مانند اجرای پله شیشه ای کاربرد دارد .

 

شیشه سه جداره خم

برای تولید شیشه های سه جداره خم ابتدا سه شیشه با ابعاد یکسان برش داده شده قالب فلزی با شعاع خم مورد نیاز ساخته می شود در نهایت هم شیشه ها توسط لایه PVB به یکدیگر چسبیده می شوند لازم به ذکر است شیشه سه جداره خم در صنایع شیشه و آینه کولیوند در زوایه های خم مختلفی تولید می شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد .

 

شیشه سه جداره مات

به طور کلی شیشه های مات به دو دسته ی سندبلاست و ساتینا تقسیم می شود ، این دو نوع شیشه شباهت بسیار زیادی با هم دارند اما تفاوت آن ها در قابلیت طرح دار شدن شیشه سندبلاست است .

 

شیشه سه جداره حکاکی شده

با استفاده از دستگاه هوشمند مستر طرح های مختلفی روی شیشه های سه جداره حکاکی یا اینگریوینگ می شود به عبارتی در این روش طرح مورد نظر روی شیشه تراشیده ( کنده کاری ) خواهد شد .

 

شیشه سه جداره استیند گلاس

شیشه های استیند گلاس از ترکیب فرآیند های سندبلاست ، اسیدکاری ، حکاکی و رنگ آمیزی اکلیلی تشکیل شده است این نوع شیشه ها جدیدترین شیشه دکوراتیو سه جداره محسوب می شود ، شیشه های استین گلاس در صنایع کولیوند با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های هوشمند برش تولید می شود به همین دلیل ابعاد شیشه ها دقیق خواهد شد .

 

شیشه سه جداره هوشمند 

طرح خاصی از شیشه های سه جداره که با استفاده از ریموت شیشه از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق از کار خواهد افتاد لازم به ذکر است شیشه سه جداره هوشمند در کشورهای اروپایی نیز به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است .

لازم به ذکر است شیشه سه جداره هوشمند در اغلب مجله های معتبر طراحی دکوراسیون داخلی مانند مجله THE BEST DESIGN که هر ساله در کشور ایتالیا چاپ می شود به عنوان برترین طرح شیشه چند جداره معرفی شده است قیمت شیشه سه جداره هوشمند تقریبا دو برابر شیشه های سه جداره ساده است به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی از این نوع شیشه ها در پروژه های خاصی استفاده می کنند .

 

شیشه سه جداره دیوارپوش

برای اجرای دیوارپوش شیشه ای مدرن می توان از شیشه های سه جداره رنگی نیز استفاده کرد به طور مثال در ساختمانی با فضای داخلی سفید رنگ باید از دیوارپوش شیشه ای سفید بکار برد ، دیوارپوش های شیشه ای در کشورهای اروپایی آلمان ، ایتالیا ، هلند و فرانسه به کرات استفاده شده و افراد تحت تاثیر زیبایی ان قرار خواهند گرفت .

 

شیشه سه جداره رفلکس

در این طرح از شیشه های سه جداره جدید از شیشه های رفلکس رنگی استفاده می شود این نوع شیشه ها در رنگ های طلایی ، دودی ، برنز ، شامپاینی ، آبی ، بنفش و سبز وجود دارد ، به طور مثال در ساختمانی با سنگ نمای سفید رنگ از شیشه سه جداره رفلکس دودی بکار می رود بدین شکل نمای زیبایی در فضای داخلی ایجاد خواهد شد .

 

شیشه سه جداره 20 میل 

در پروژه هایی که ابعاد شیشه های سه جداره بیش از حد استاندارد در نظر گرفته شود باید از شیشه های سه جداره 20 میل بکار برد بدین شکل علاوه بر نمای زیبای شیشه از مقاومت مناسبی برخوردار خواهد شد ، شیشه های 20 میل فقط در پروژه های لاکچری و مدرن استفاده می شود به همین دلیل مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی حرفه ای در دنیا قرار گرفته است .

 

 

شیشه سه جداره - اینستاگرام

شیشه سه جداره - واتساپ

پله شیشه ای

 

 

 

راه های ارتباطی با کارشناسان صنایع شیشه و آینه کولیوند جهت مشاوره رایگان و سفارش شیشه سه جداره  

برای اطلاع از قیمت شیشه سه جداره و سفارش آن به صنایع شیشه و آینه کولیوند می توانید با شماره های 021886219120912823524209214195178 تماس حاصل نموده و یا از طریق مراجعه به دفتر صنایع شیشه و آینه کولیوند شیشه سه جداره مورد نظر خود را به صورت حضوری سفارش دهید .

شایان ذکر است خدمات نصب شیشه سه جداره در صنایع شیشه و آینه کولیوند توسط افراد خبره و با تجربه انجام می شود و چنانچه مشکلی پس از نصب به وجود آید تیم پشتیبانی صنایع شیشه کولیوند اقدام به رفع نقص خواهد کرد .

 

شیشه سکوریت منحنی

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

شیشه سه جداره

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شیشه سه جداره در سراسر دنیا به وب سایت زیر مراجعه نمایید :

www.stevenage-glass.co.uk

 

 

 

تیم تحریریه کولیوند