فهرست این مقاله

شیشه های استین گلاس

تولید شیشه های استین گلاس در صنایع شیشه و آینه کولیوند                                        09128235242 – 02188621912

 

شیشه های استین گلاس

 

شیشه های استین گلاس

به طور کلی تولید شیشه های دکوراتیو و طرح دار در صنعت شیشه رشد بسیار چشمگیری داشته است به طوری که برخلاف گذشته که فقط از شیشه های ساده و رنگی استفاده می شد امروزه در هر قسمتی از ساختمان یک شیشه ی طرح دار خاص بکار برده می شود ، در این مقاله یکی از محبوب ترین شیشه های دکوراتیو که با نام شیشه های استین گلاس شناخته شده است را بررسی خواهیم کرد .

صنایع شیشه و آینه کولیوند به هنوان اولین نمایندگی شیشه های دکوراتیو در ایران فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرد و به یاری خدا تاکنون بیش از 100 طرح شیشه دکوراتیو از جمله شیشه های استین گلاس را تولید کرده است که برای مشاهده آن ها می توانید به قسمت نمونه کارها در وب سایت و صفحه ایستاگرامی koolivandcom@ مراجعه نمایید .

ساختار شیشه های استین گلاس به گونه ای سات که در واقع از ترکیب فرآیندهای سندبلاست ، اسیدکاری ، حکاکی و رنگ آمیزی اکلیلی تشکیل شده است برای تولید این نوع شیشه ها ابتدا شیشه در ابعاد مورد نظر برش داده شده سپس الگوی خاصی توسط دستگاه کاتر پلاتر ایجاد می شود در مرحله ی بعدی قسمت های تعیین شده سندبلاست شده و پس از آن اسیدکاری روی شیشه صورت می گیرد در نهایت هم خطوط تعیین شده توسط رنگ طلایی اکلیلی رنگ آمیزی خواهد شد .

 

شیشه های استین گلاس – سکوریت

در اغلب پروژه ها ابتدا شیشه به حالت سکوریت تبدیل شده سپس فرآیندهای ذکر شده در بالا روی شیشه اجرا می شود ، برای تولید شیشه های سکوریت ابتدا شیشه در ابعاد مورد نظر برش داده شده سپس داخل کوره های با درجه حرارت بسیار بالا قرار داده خواهد شد و مقاومت شیشه بیشتر می شود .

 

شیشه های استین گلاس – لمینت

چنانچه ابعاد شیشه های استین گلاس بیش از حد استاندارد در نظر گرفته شده باشد باید به صورت لمینت شده تولید شود برای تولید شیشه های لمینت ابتدا دو عدد شیشه سکوریت با ابعاد یکسان تولید شده سپس توسط لایه PVB به یکدیگر چسبیده می شوند در این صورت حتی اگر یکی از شیشه ها شکسته شود ذرات آن از هم جدا نخواهد شد .

 

شیشه های استین گلاس – دوجداره

شیشه استین گلاس پیش فرض به صورت دوجداره تولید می شود همانظور که در مقاله های دیگری هم شرح داده شد این نوع شیشه ها از اتلاف انرِژی به میزان قالب توجهی جلوگیری می کنند ، برای تولید شیشه های دوجداره ابتدا دو عدد شیشه با ابعاد یکسان برش داده شده سپس اسپیسرهای فلزی شامل موادضد رطوبتی بین شیشه ها قرار داده می شود و در نهیات هم گاز آرگون بین شیشه ها تزریق خواهد شد .

 

شیشه های استین گلاس – خم

خاص ترین نوع شیشه استین گلاس که دارای زاوایه های خم متفاوتی است برای تولید شیشه های خم ابتدا شیشه در ابعاد مورد نظر برش داده شده سپس قالب فلزی با شعاع خم مورد نیاز ساخته می شود در مرحله ی بعدی شیشه به همراه قالب فلزی ساخته شده داخل کوره های با درجه حرارت بسیار بالا قرار داده خواهد شد تا اینکه شیشه به صورت کامل به شکا قالب فلزی درآید .

 

شیشه های استین گلاس – مات

به طور کلی شیشه استین گلاس مات به دو دسته ی سندبلاست و ساتینا تقسیم می شود این دو نوع شیشه شباهت بسیار زیادی با هم دارند اما تفاوت آن ها در قابلیت طرح دار شدن شیشه سندبلاست است .

 

شیشه های استین گلاس – حکاکی شده 

با استفاده از دستگاه هوشمند مستر طرح های مختلفی روی شیشه های استین گلاس حکاکی یا اینگریوینگ می شود به عبارتی در این روش طرح مورد نظر روی شیشه تراشیده ( کنده کاری ) خواهد شد ، شیشه های حکاکی شده در صنایع کولیوند با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های هوشمند برش تولید می شود به همین دلیل ابعاد شیشه ها دقیق خواهد شد .

 

شیشه های استین گلاس – هوشمند 

در این طرح از شیشه استین گلاس که با استفاده از ریموت شیشه ها از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق از کار خواهد افتاد ، شیشه های استین گلاس هوشمند در کشورهای اروپایی نیز مانند آلمان ، ایتالیا و هلند به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی سایر کشورها قرار گرفته است .

 

شیشه های استین گلاس – تاشو 

طرح خاص دیگری از شیشه استین گلاس که با سیستم تاشو کار می کند ساختار این نوع شیشه ها به گونه ای است که لنگه های ثابت و بازشو هنگام باز و بسته شدن روی هم قرار خواهند گرفت ، در پروژه هایی که با کمبود فضای داخلی مواجه هستید بهتر است که از شیشه های تاشو بکار برد چرا که در این صورت هیچ گونه فضایی اشغال نخواهد شد .

 

 

جهت سفارش شیشه های استین گلاس به صنایع شیشه و آینه کولیوند از طریق زیر اقدام نمایید 

برای اطلاع از قیمت شیشه های استین گلاس و سفارش آن می توانید با شماره های 021886219120912823524209214195178 تماس حاصل نمایید و یا از طریق مراجعه به دفتر صنایع شیشه و آینه کولیوند به صورت حضوری شیشه های استین گلاس مورد نظر خود را سفارش دهید .

شایان ذکر است تولید شیشه های استین گلاس در صنایع شیشه و آینه کولیوند با استفاده از شیشه های سوپر کلیر و کریستال صورت می گیرد ضمنا به دلیل فروش مستقیم با قیمت مناسبی در اختیار خریداران محترم قرار خواهد گرفت .

 

شیشه های استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه های استین گلاس

شیشه های استین گلاس

شیشه های استین گلاس

شیشه های استین گلاس

شیشه های استین گلاس

شیشه های استین گلاس

شیشه های استین گلاس

شیشه های استین گلاس

شیشه های استین گلاس

شیشه های استین گلاس

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شیشه های استین گلاس در سراسر دنیا به وب سایت زیر مراجعه نمایید :

www.pinterest.com

تیم تحریریه کولیوند