فهرست این مقاله

سقف شیشه ای

اجرای سقف شیشه ای در صنایع شیشه و آینه کولیوند                                                0912823524202188621912

 

سقف شیشه ای

 

سقف شیشه ای

امروزه با توجه به استفاده بسیار زیاد از شیشه در صنعت ساختمانی شاهد نماهای کاملا شیشه ای هستیم البته این امر بدیهی به نظر رسیده و صاحب نظران طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی از چند سال قبل این حجم انبوه استفاه از انواع شیشه ها را پیش بینی کرده بودند از همین رو در این مقاله به یکی از دستاوردهای صنعت شیشه که طراحی دکوراسیون مدرن را تحت تاثیر قرار داده است می پردازیم .

برای اجرای یک سقف شیشه ای ایمنی باید از شیشه های ایمنی سکوریت لمینت شده دوجداره و سه جداره استفاده کرد به طوری که اگر ضربه شدیدی هم به شیشه ها وارد شد دچار شکستگی نشده و خطری هیچ شخصی را تهدید نکند و علاوه بر آن سازه های آهنی که به عنوان فریم دور شیشه در اجرای سقف شیشه ای استفاده می شود باید با محاسبات دقیقی روی کار نصب شود لذا وزن شیشه ها بسیار سنگین بوده و کوچکترین اشتباهی منجر به اتفاقات خطرناکی خواهد شد .

 

بررسی اجرای سقف شیشه ای در اروپا  

در ابتدا کشورهایی مانند آلمان در شرکت های خصوصی این طرح را اجرا کردند که طبق گفته های مدیر عامل شرکت بنز اجرای طرح سقف شیشه ای در این شرکت همه کارکنان آن را به وجد آورد پس از آن هم کشور آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی روی به اجرای سقف شیشه ای آوردند ، در قاره آسیا هم اولین کشوری که این طرح را اجرا کرد کشور ژاپن بود اما امروزه شاهد ساختمان هایی با سقف شیشه ای حتی در کشورهای عربی هم هستیم .

 

نحوه اجرای سقف شیشه ای در صنایع شیشه و آینه کولیوند 

به طور کلی اجرای این طرح به دو صورت امکان پذیر است در حالت اول کلا سقف ساختمان مورد نظر شیشه ای خواهد شد و هیچ گونه بنای ساختمانی روی آن قرار نمی گیرد که برای اجرای چنین پروژه ای باید قبل ار اجرای پروزه حتما با کارشناسان ما تماس گرفته شود و از نظرات آن ها در بنای ساختمان استفاده شود .

اما در حالت دوم ،  اجرای سقف شیشه ای کاذب خواهد بود و عمدتا کسانی که تمایل به اجرای اینکار دارند هدف آن ها ارتقا بخشیدن طراحی دکوراسیون داخلی است ، برای پیاده سازی سقف های شیشه ای کاذب ابتدا تیم فنی صنایع شیشه کولیوند اندازه گیری دقیق را انجام داده سپس رنگ شیشه با مشورت با شما انتخاب خواهد شد در مرحله بعدی هم تولید شیشه لمینت مورد نظر انجام می شود .

 

دلایل استفاده از شیشه لمینت در اجرای سقف شیشه ای 

به هر حال استفاده از شیه به عنوان سقف کار خطرناکی به نظر می رسد زیرا اگر شیشه دچار شکستگی شود خطرات بسیار زیادی افراد داخل ساختمان را تهدید خواهد کرد اما شیشه لمینت به دلیل ساختار منحصر بفرد و اینکه دو شیشه سکوریت شده 10 میل به واسطه لایه PVB به هم چسبانده می شوند مقاومت بسیار بالایی دارد ،  حتی اگر شیشه با ضربه شدیدی دچار شکستگی شود مانند شیشه های معمولی جدا نخواهد شد و قطعات شیشه در همان جای خود ترک خورده اما به هم چسبیده هستند .

 

انواع سقف شیشه ای از نطر نحوه  پیاده سازی و نصب

به دو روش این طرح را اجرا کرد در حالت اول ابتدا سقف را با استفاده از فریم های فلزی شبکه بندی کرده و سپس شیشه های لمینت را داخل فریم ها جاگذاری خواهیم کرد اما در حالت دوم شیشه ها به روش اسپایدری نصب خواهند شد که این روش پیچیدگی بیشتری داشته و طبیعتا هزینه بالاتری هم نسبت به روش شبکه بندی کردن خواهد داشت .

 

سقف شیشه ای استخر

در مجموعه های ورزشی مدرن به ویزه استخر ها ، سقف های شیشه ای اجرا می شود البته با توجه به متراژ زیاد اینگونه مجموعه ها باید از  فریم و یراق های درجه یک جهت نگهداری شیشه استفاده کرد در ضمن نوع شیشه در اجرای سقف شیشه ای  سکوریت لمینت شده می باشد ، برای اجرای سقف شیشه ای اسخر معولا از شیشه های لمینت 3 و 4 لایه استفاده می شود زیرا فریم های آهنی بزرگ در نظر گرفته می شود .

 

سقف شیشه ای آشپزخانه

در طراحی دکوراسیون مدرن آشپزخانه بویژه در کشورهای اروپایی بیشتر به سمت نمای شیشه سوق پیدا کرده که اجرای سقف های شیشه ای جزء مهم ترین پروژه های نمای شیشه ای آشپزخانه محسوب می شود ،

 

سقف شیشه ای اسپایدر

برای اجرای سقف های شیشه ای می توان از دو روش استفاده کرد در روش اول سقف ابتدا با استفاده از فریم های آهنی و استیل به اصطلاح شبکه بندی می شود اما در روش دوم شیشه ها بدون فریم و به صورت اسپایدری نصب می شوند .

 

سقف شیشه ای رنگی

یکی از بخش های مهم اجرای طراحی دکوراسیون مدرن ترکیب صحیح رنگ ها در فضای داخلی و خارجی ساختمان محسوب می شود از همین رو می توان با استفاده از شیشه های لمینت رنگی سقف های شیشه ای را اجرا کرد .

 

سقف شیشه ای تراس

یکی از راه هایی که می توان از فضای تراس و بالکن ساختمان به صورت بهینه استفاده کرد اجرای سقف های شیشه ای برای این قسمت از ساختمان است در واقع یک اتاقک شیشه ای با این روش ساخته می شود .

 

سقف شیشه ای کرتین وال

نوعی دیگری از سقف شیشه های که با استفاده از پروفیل های آلومینیومی اجرا می شود به طوری که ابتدا پروفیل آلومینیومی به صورت شبکه بندی نصب شده سپس شیشه ها داخل فریم قرار داده می شوند .

 

سقف شیشه ای خم

جدیدترین طرح های سقف های شیشه ای با استفاده از شیشه خم اجرا می شود ، برای تولید این نوع شیشه ها ابتدا قالب فلزی با شعاع خم تعیین شده ساخته شده سپس قالب به همراه شیشه داخل کوره های با درجه حرارت بسیار بالا قرار داده می شود .

 

سقف شیشه ای دوجداره

چنانچه چنین پروژه ای در مناطق سردسیر اجرا شود باید از شیشه های دوجداره جهت جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده شود ، ساختار این نوع شیشه ها به گونه ای است که گرما و سرما از شیشه ها به میزان بسیار اندکی عبور می کند .

 

سقف شیشه ای کریستال

به طور کلی شیشه های شفاف به سه دسته ی فلوت ، سوپر کلیر و کریستال تقسیم می شود که در این بین شیشه کریستال یا اکسترا کلیر از شفافیت بیشتری برخوردار است و بهترین انتخاب جهت تولید شیشه سکوریت محسوب می شود ، سقف شیشه ای کریستال محبوب ترین طرح سقف های شیشه ای محسوب می شود به طوری که بیش از 40 دردص سفارشات سقف های شیشه ای به این طرح تعلق دارد .

 

سقف شیشه ای هوشمند 

طرح خاصی از سقف های شیشه ای که با استفاده از ریموت سقف های شیشه ای از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق از کار خواهد افتاد لازم به ذکر است سقف شیشه ای هوشمند در کشورهای اروپایی نیز به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است .

سقف شیشه ای هوشمند در اغلب مجله های معتبر طراحی دکوراسیون داخلی مانند مجله THE BEST DESIGN که هر ساله در کشور ایتالیا چاپ می شود به عنوان برترین طرح سقف معرفی شده است قیمت سقف شیشه ای هوشمند تقریبا دو برابر سقف های شیشه ای ساده است به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی از این نوع در پروزه های خاصی استفاده می کنند .

 

سقف شیشه ای ضخیم

برای تولید سقف های شیشه ای با ابعاد بزرگ باید از شیشه های ضخیم لمینت 10 میال الی 20 میل استفاده کرد به طور مثال برای یک سقف با ابعاد 200 * 300 سانتی متر باید از شیشه های لمینت 20 میل بکار برد .

 

سقف شیشه ای رفلکس

در این طرح از سقف های شیشه ای مدرن از شیشه های رفلکس رنگی استفاده می شود این نوع شیشه ها در رنگ های طلایی ، دودی ، برنز ، شامپاینی ، آبی ، بنفش و سبز وجود دارد ، شیشه های سقف در صنایع کولیوند با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های هوشمند برش تولید می شود به همین دلیل ابعاد شیشه ها دقیق خواهد شد .

 

سقف شیشه ای تاشو

در این طرح از سقف های شیشه ای از شیشه های تاشو استفاده می شود ساختار این نوع سقف ها به گونه ای است که هنگام باز شدن سقف ، لنگه ها روی هم قرار خواهند گرفت ، در پروژه هایی که با کمبود فضای داخلی مواجه هستید بهتر است که از سقف شیشه ای تاشو بکار برد بدین شکل علاوه بر نمای زیبای شیشه از مقاومت مناسبی برخوردار خواهد شد .

 

سقف شیشه ای حکاکی شده 

در صنایع شیشه کولیوند با بهره گیری از دستگاه مطتر طرح های مختلفی روی سقف های شیشه ای حکاکی می شود به طور مثال می توان لوگوی مجموعه را روی شیشه حکاکی کرد ، سقف های حکاکی شده در کشورهای اروپایی آلمان ، ایتالیا ، هلند و فراسنه به کرات استفاده شده و افراد تحت تاثیر زیبایی آن قرار خواهند گرفت .

 

سقف شیشه ای 20 میل 

در پروژه هایی که سقف شیشه ای بیش از حد استاندارد در نظر گرفته شود باید از شیشه های 20 میل استفاده کرد بدین شکل علاوه بر نمای زیبای شیشه از مقاومت مناسبی برخوردار خواهد شد به طور مثال برای اجرای یک سقف با ابعاد 200 * 300 سانتی متر از شیشه های 20 میل بکار برده خواهد شد بدین شکل نمای زیبایی در فضای داخلی ایجاد خواهد شد .

 

سقف شیشه ای رامات 

در این طرح از سقف های شیشه ای از شیشه های رامات استفاده می شود ساختار این نوع شیشه ها به گونه ای است که به صورت افقی شفاف و مات است ، سقف های رامات فقط در پروزه های لاکچری و مدرن استفاده شده و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است .

 

 

نحوه سفارش اجرای سقف شیشه ای به صنایع شیشه و آینه کولیوند

شما می توانید جهت ارتباط با کارشناسان صنایع شیشه و آینه کولیوند جهت سفارش اجرای سقف شیشه ای با شماره های 021886219120921419517809128235242 تماس حاصل نمایید و یا از طریق مراجعه به دفتر صنایع کولیوند به صورت حضوری با کارشناسان فروش ما جهت اجرای سقف شیشه ای مشورت کنید .

شایان ذکر است خدمات نصب سقف شیشه ای در صنایع شیشه کولیوند توسط تیم خبره و با تجربه انجام می شود و چنانچه مشکلی پس از نصب به وجود آید تیم پشتیبانی صنایع شیشه کولیوند اقدام به رفع نقص خواهد کرد .

 

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای متحرک

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای

 

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون سقف شیشه ای در سراسر دنیا به وب سایت زیر مراجعه نمایید :

www.pinterest.com

تیم تحریریه کولیوند