فهرست این مقاله

شیشه استین گلاس

تولید شیشه استین گلاس (شیشه استند گلاس ) در صنایع شیشه و آینه کولیوند                    0912823524202188621912

 

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس (شیشه استند گلاس)

زیبایی و تحت تاثیر قرار دادن هر بیننده ای هنگام مشاهده شیشه های دکوراتیو رنگی موجب شد تولید کنندگان و کارخانجات صنعت شیشه تمایل بیشتری به تولید طرح های گوناگون شیشه دکوراتیو کنند و از همین رو بیش از 50 نوع شیشه دکوراتیو رنگی تاکنون تولید شده و در بازار کشورهای مختلف خرید و فروش می شود .

شیشه استین گلاس ( استند گلاس ) به طور کلی دارای چهار بخش می باشد که ترکیب این بخش ها شیشه های استین گلاس را تشکیل می دهد :

  • اسیدکاری روی شیشه به شکل متقارن
  • سندبلاست کردن شیشه طبق طرح و الگو
  • تراشیدن شیشه طبق طرح
  • رنگ آمیزی تراشه های ایجاد شده

شیشه استین گلاس (استند گلاس ) در اوایل سال 2013 توسط فعالان در حوزه هنر کشور ایتالیا ساخته شد جالب است که بدانید این هنرمندان در ابتدا فقط قصد داشتند که شیشه را با رنگ ها گوناگون رنگ آمیزی کنند (ویترای) اما رفته رفته با استقبال مردم تبدیل به یکی از پرفروش ترین شیشه های دکوراتیو در جهان شد .

 

نحوه ساخت شیشه استین گلاس ( شیشه استند گلاس ) در صنایع شیشه و آینه کولیوند

صنایع شیشه و آینه کولیوند از سال 1396 فعالیت جدی خود را در زمینه این نوع شیشه های دکوراتیو رنگی شروع کرد و به یاری خدا اکنون و زحمت فراوان پرسنل فنی و همکاران توانایی تولید هر طرحی را روی شیشه دارد و طبق اندازه مورد نظر شما شیشه تولید خواهد شد .

روند کاری بدین شکل است که ابتدا شیشه در ابعاد مورد برش داده می شود چرا که نمی توان طراحی را انجام داد و  شیشه را در ابعاد دلخواه برش داد در صورت انجام این کار طرح ناقص خواهد شد لذا ابتدا شیشه برش داده می شود سپس شیشه استین گلاس (شیشه استند گلاس) با ابزارهای مخصوصی توسط هنرمندان صنایع شیشه و آینه کولیوند طبق طرح و الگو تراش داده می شود .

منظور از تراش شیشه استین گلاس (شیشه استند گلاس) اینست که روی شیشه طرح را با قلم ترسیم می شود سپس توسط ابزارهای تراشیدن شیشه روی خط های ترسیم شده تراش داده می شود تا اینکه طرح به طور کامل روی شیشه حکاکی شود و در نهایت هم شیشه حکاکی شده توسط دیگر هنرمندان صنایع شیشه و آینه کولیوند با رنگ های مخصوص شیشه رنگ آمیزی می شود .

 

نام های دیگر شیشه استین گلاس

توجه داشته باشید که  شیشه های دکوراتیو رنگی شیشه استین گلاس ، شیشه استند گلاس ، شیشه تیفانی ، شیشه استون گلاس و شیشه استیند گلاس نیزگفته می شود اما نام صحیح آن شیشه استین گلاس (stein glass) می باشد و در همه کشورها با این نام رواج دارد .

طرح های آماده ی شیشه استین گلاس ( شیشه استند گلاس ) شیشه های دکوراتیو رنگی در صنایع شیشه و آینه کولیوند وجود دارد که البته با توجه به ابعاد استاندارد درب ها و پنجره ها از قبل ساخته شده و آماده تحویل می باشد لذا قیمت طرح های آماده به نسبت تولید طرح جدید پایین تر نیز است .

 

انواع شیشه استین گلاس 

  • شیشه های استین گلاس دوجداره
  • شیشه های طرح استین گلاس
  • شیشه های استین گلاس چینی
  • شیشه های استین گلاس سکوریت
  • شیشه های استین گلاس سه بعدی
  • شیشه های استین گلاس حکاکی شده (Engraving)
  • شیشه های استین گلاس مات
  • شیشه های استین گلاس رنگی

قیمت شیشه استین گلاس به مواردی چون نوع شیشه از نظر فلوت یا کریستال بودن ، ابعاد شیشه ، ضخامت شیشه و طراحی روی شیشه دارد ، طراحی روی شیشه شامل بخش های مختلفیست که بیشتریت تاثیرگذاری را روی قیمت این نوع شیشه ها دارد .

 

کاربردهای شیشه استین گلاس ( شیشه استند گلاس) صنایع شیشه و آینه کولیوند

  • شیشه درب ورودی ساختمان
  • شیشه پنجره های تک جداره
  • شیشه پنجره دوجداره آلومینیومی
  • شیشه پنجره های دوجداره upvc
  • شیشه سقف کاذب (شیشه استین گلاس ، شیشه استند گلاس)
  • شیشه دکوراتیو روی دیوار
  • شیشه درب های ورودی رستوران ها ، موزه ها ، کافه ها و فروشگاه ها
  • شیشه تزئینی فروشگاه ها
  • سقف های شیشه ای

 

در ساختمان های لوکس و مدرن شیشه های درب ورودی ساختمان از شیشه استین گلاس استفاده می شود که در این صورت هم نمای درب ورودی بسیار زیباتر به نظر خواهد رسید و هم اینکه شیشه های استین گلاس به صورت دوجداره بوده و از آلودگی صوتی جلوگیری خواهد کرد ، شیشه استین گلاس را می توان در انواع فریم های چوبی ، استیل ، آلومینیومی و UPVC بکار برد که هر یک در قسمتی از ساختمان استفاده می شوند .

 

شیشه طرح استین گلاس

توجه داشته باشید که علاوه بر شیشه استین گلاس که اغلب به صورت دوجداره نیز هستند شیشه های طرح استین گلاس هم اخیرا در ایران تولید می شود به شکلی که از نظر ظاهری شبهت زیادی به شیشه  استین گلاس دارد اما فقط عملیات چاپ و اسید کاری شیشه انجام می شود .

در پروژه هایی که هدف استفاده از شیشه استین گلاس فقط زیبایی آن است بهتر است که از شیشه طرح استین گلاس استفاده کنید در این صورت هزینه های شما هم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد اما این نوع شیشه ها مانند استین گلاس واقعی از اتلاف انرژی و آلودگی صوتی جلوگیری نخواهد کرد .

پروسه ی زمان بر تولید شیشه استین گلاس و اینکه برای تولید این نوع شیشه ها سه فرآیند مختلف اسید کاری ، سندبلاست کردن و حکاکی انجام خواهد شد موجب قیمت بالای آن نسبت به شیشه های ساده است  .

 

شیشه رنگی استین گلاس

همانطور که شرح داده شد بخشی از ساخت شیشه های استین گلاس مربوطه به رنگ کردن شیشه می باشد اما می توان از شیشه های رنگی آمده نیز جهت تولید این نوع شیشه ها استفاده کرد در این صورت شیشه کاملا رنگی خواهد بود به طور مثال برای یک درب ورودی چوبی قهوه ای رنگ بهتر است که از شیشه استین گلاس برنز استفاده کرد اما برای یک درب ورودی چوبی سفید باید از شیشه های شفاف بکار برد .

 

شیشه استین گلاس سقف

برخی از طراحان دکوراسیون داخلی از تکنیک شیشه کاری روی سقف استفاده می کنند و اغلب از شیشه های استین گلاس جهت اجرای این تکنیک بکار برده می شود ، شیشه کاری روی سقف بسیار زمانبر و طاقت فرساست .

 

شیشه استین گلاس درب چوبی

امروزه شیشه های دکوراتیو استیند گلاس اغلب به عنوان شیشه درب های ورودی چوبی استفاده می شود ، این نوع شیشه ها به صورت گرد و بیضی وسط درب چوبی قرار می گیرد برخی از درب های چوبی از یک فریم با پهنای 20 سانتی متر تشکیل شده است که یک شیشه استین گلاس دوجداره داخل فریم چوبی قرار می گیرد .

 

شیشه استین گلاس لمینت

چنانچه ابعاد شیشه ها بیش از حد استاندار در نظر گرفته شده باشد باید از شیشه های دکوراتیو  لمینت شده استفاده کرد ، برای تولید این نوع شیشه ها دو عدد شیشه طرح دار توسط لایه PVB به یکدیگر چسبیده می شود به طور مثال برای اجرای نرده شیشه ای دکوراتیو باید از شیشه استین گلاس لمینت شده استفاده کرد بدین شکل نمای زیبایی در فضای داخلی ساختمان ایجاد خواهد شد .

 

شیشه استین گلاس خم

برای تولید شیشه های استین گلاس خم ابتدا شیشه در ابعاد مورد نظر برش داده شده سپس قالب فلزی با شعاع خم مورد نیاز ساخته می شود در نهایت هم شیشه به همراه قالب فلزی داخل کوره قرار داده خواهد شد .

 

شیشه استین گلاس هوشمند 

طرح خاصی از شیشه های استین گلاس که با استفاده از ریموت شیشه از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق از کار خواهد افتاد لازم به ذکر است شیشه استین گلاس هوشمند در کشورهای اروپایی نیز به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است .

شیشه استین گلاس هوشمند در اغلب مجله های معتبر طراحی دکوراسیون داخلی مانند مجله THE BEST DESIGN که هر ساله در کشور ایتالیا چاپ می شود به عنوان برترین طرح شیشه دکوراتیو شناخته شده است قیمت شیشه استین گلاس هوشمند تقریبا دو برابر شیشه های استین گلاس است به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی از این نوع شیشه ها در پروژه های خاصی استفاده می شود .

 

شیشه استین گلاس اکریلیک

در این طرح از شیشه های دکوراتیو با استفاده از قلم های نقاشی و رنگ اکریلیک حروف الفبا در قالب خاصی روی شیشه ایجاد می شود ، این نوع شیشه ها در واقع یک اثر هنری به شمار می رود ، شیشه استین گلاس اکریلیک در طراحی دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود و طراحان دکوراسیون داخلی از این نوع شیشه ها جهت تزیین فضای داخلی و خارجی و هم چنین ارتقای سطح طراحی بکار می برند .

 

شیشه استین گلاس کف 

برای اجرای کف شیشه ای ساختمان های با طراحی مدرن نیز می توان زا شیشه های استین گلاس رنگی طرح دار استفاده کرد ، در چنین پروژه ای ابتدا سازه ی فلزی ساخته شده سپس شیشه ها داخل سازه کار گذاشته می شود .

 

شیشه استین گلاس پارتیشن 

پارتیشن های شیشه ای بدون تردید جذاب ترین طرح پارتیشن محسوب می شود که در صورت استفاده از شیشه های استین گلاس در داخل فریم های آلومینیومی شاهد یک نمای لوکس و مدرن خواهید بود به طور مثال برای فریم های شامپاینی آلومینیومی باید از شیشه استین گلاس دوجداره برنز بکار برد بدین صورت نمای زیبایی در فضای داخلی ایجاد شده و افراد تحت تاثیر زیبایی آن قرار خواهند گرفت .

 

شیشه استین گلاس دیوارپوش 

برای اجرای دیوارپوش های شیشه ای مدرن نیز می توان از شیشه های استین گلاس طرح دار استفاده کرد به طور مثال برای ساختمانی با فضای داخلی سفید رنگ باید از شیشه دکوراتیو دودی بکار برد .

 

شیشه استین گلاس ضخیم

برای تولید شیشه های استین گلاس با ابعاد بزرگ باید از شیشه های ضخیم 10 میل الی 20 میل استفاده کرد به طور مثال برای یک درب با ابعاد 110 * 220 سانتی متر باید از شیشه ضخیم 12 میل بکار برد ، شیشه های ضخیم مدرن فقط در پروژه های لاکچری  اجرا می شود به همین دلیل مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی و مهمندسان ساختمانی قرار گرفته است .

 

شیشه استین گلاس بیضی 

برای تولید شیشه های بیضی شکل باید از دستگاه CNC  و MASTER استفاده کرد این نوع شیشه ها معمولا دارای اختلاف ابعاد 30 درصدی بین عرض و ارتفاع است در غیز این صورت شکل هندسی بیضی ایجاد نحواهد شد ، شیشه های بیضی در مجله ی THE BEST DESIGN به عنوان برترین طرح شیشه معرفی شده است از همین رو طراحان از آن به کرات استفاده می کنند .

 

شیشه استین گلاس تاشو

در برخی از پروژه های با نمای شیشه ای از شیشه های استین گلاس تاشو استفاده می شود ساختار این نوع شیشه ها به گونه ای است که هنگات باز شدن ، لنگه ها روی هم قرار خواهند گرفت ، شیشه استین گلاس تاشو در کشورهای اروپایی نیز مانند آلمان ، ایتالیا و هلند به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است .

در پروژه هایی که با کمبود فضای داخلی مواجه هستید بهتر است که از شیشه استین گلاس تاشو بکار برد بدین شکل هیچ گونه فضایی اشغال نخواهد شد و از فضای موجود به طور بهینه استفاده می شود .

 

شیشه استین گلاس - اینستاگرام

 

شیشه استین گلاس - واتساپ

 

نحوه سفارش شیشه استین گلاس ( شیشه استند گلاس ) به صنایع شیشه و آینه کولیوند 

شما میتوانید جهت سفارش شیشه استین گلاس (شیشه استند گلاس ) از طریق تماس با شماره های 021886219120912823524209214195178 اقدام نمایید و یا از طریق مراجعه به آدرس دفتر صنایع شیشه و آینه کولیوند سفارش خود را به صورت حضوری به تیم طراحی ما تحویل دهید .

شایان ذکر است خدمات نصب شیشه استین گلاس ( شیشه استند گلاس ) در صنایع شیشه و آینه کولیوند توسط تیم خبره و با تجربه در این زمینه انجام می شود و چنانچه مشکلی پس از نصب به وجود آید تیم پشتیبنی صنایع کولیوند اقدام به رفع نقص خواهد کرد .

آیدی صفحه اینستاگرامی صنایع شیشه و آینه کولیوند جهت مشاهده تمامی نمونه کارها ی انجام شده : koolivandcom@

 

شیشه استین گلاس

شیشه استیند گلاس

شیشه 20 میل رومیزی

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شيشه-استين-گلاس1

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس

 

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شیشه استین گلاس (شیشه استند گلاس) به وب سایت زیر مراجعه نمایید:

www.steinglasscompany.com

 

 

 

 

تیم تحریریه کولیوند