فهرست این مقاله

شیشه دوجداره طرح دار

تولید شیشه دوجداره طرح دار در صنایع شیشه و آینه کولیوند                  0912823524202188621912

 

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

در صنعت ساختمانی کشورمان برای اجرای هر طرحی انتخاب و گرینه های فراوانی داریم که می توانیم طرح مورد نظر خود را به وسیله ی آن ها اجرا کنیم به طبع صنعت شیشه هم در سال های گذشته پیشرفت های چشمگیری را داشته است و با تولید شیشه های با طرح ها و رنگ های مختلف کار برای مهندسان ساختمانی و همچنین طراحان دکوراسیون داخلی و خارجی راحت کرده است .

یکی از محصولات صنعت شیشه که دارای دو جنبه ی کاربردی و تزیینیست شیشه دوجداره طرح دار نام دارد به طور کلی به شیشه های دوجداره ای که نقش و نگارهای مختلفی روی شیشه اجرا شده شیشه طرح دار گفته می شود که با دوجداره کردن آن در واقع جنبه ی کاربردی هم اضافه خواهد شد .

همانطور که در مقاله های دیگیری هم به کرات شرح داده شد شیشه دوجداره اتلاف انرژی و آلودگی صوتی را به حداقل ممکن رسانده و با استفاده از این نوع شیشه ها هزینه های قابل توجهی از ساکنین ساختمان کاهش پیدا می کند اما در این مقاله هدف ما شرح کامل شیشه دوجداره طرح دار است و بررسی ویژگی های این نوع شیشه می پردازیم .

توجه داشته باشید که برای تولید شیشه دوجداره طرح دار معمولا فقط شیشه ای که در نما قرار می گیرد به صورت طرح دار تولید شده لذا طرف دیگر شیشه دوجداره از شیشه ساده تشکیل خواهد شد در این صورت هم نمای پروژه به دلیل استفاده از شیشه دوجداره طرح دار زببا به نظر می رسد و هم اینکه به دلیل استفاده از شیشه ساده در پشت کار هزینه تولید شیشه دوجداره به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد .

 

انواع شیشه دوجداره طرح دار

شیشه های طرح دار را می توان به صورت  مختلفی تولید کرد که هر یک زیبایی خاص خودش را داشته و برای دکوراسیون خاصی استفاده می شود ، به طور مختصر شیشه دوجداره طرح دار شامل به سه دسته ی شیشه طرح دار سندبلاست ، شیشه طرح دار چاپی و شیشه استین گلاس تقسیم بندی می شود .

 

شیشه دوجداره طرح دار سندبلاست

در فرآیند سندبلاست کردن شیشه قسمت های طرح دار روی شیشه به صورت زبر و سفید رنگی خواهد شد به طوری که دستگاه سندبلاست توسط تیغه ای که روی آن تعبیه شده شیشه را تراش سطحی داده و قسمت های ساییده شده به رنگ سفید در خواهد آمد بدین شکل پس از پایان کار طرح روی شیشه سفید و زبر می شود .

 

شیشه دوجداره طرح دار چاپی

پس از اینکه شیشه های رنگی تولید شدند بسیاری از فعالان صنعت شیشه در دنیا تمایل به تولید شیشه های پیدا کردند که هر طرحی را بتوان به صورت رنگی روی شیشه اجرا کرد و به نوعی نقاشی روی شیشه انجام شود سرانجام در سال 2012 کشور آلمان موفق به ساخت دستگاه چاپ روی شیشه شد .

برای تولید شیشه دوجداره طرح دار چاپی می توان طرح مورد نظر را از طریق پورت های ورودی وارد دستگاه کرد سپس با پر کردن مخازن رنگی با رنگ های مورد نظر شیشه طرح دار چاپی پیاده سازی کرد .

 

شیشه دوجداره طرح دار استین گلاس   

این نوع شیشه ها با نام های شیشه استیند گلاس ، شیشه استند گلاس و شیشه تیفانی هم شناخته شده است با تولید این شیشه های طرح دار دوجداره مهندسان ساختمانی و طراحان دکوراسیون تمایل بسیار زیادی به استفاده از آن پیدا کردند به طوری که امروزه شاهد استفاده از شیشه دوجداره طرح دار استین گلاس به عنوان شیشه درب ورودی ساختمان و شیشه های پنجره های دوجداره هستیم .

ساخت شیشه شیشه دوجداره طرح دار استین گلاس به مراتب سخت تر و زمانبر از دیگر شیشه های طرح دار است زیرا به همین دلیل است که قیمت این نوع شیشه ها بیشتر از شیشه های طرح دار چاپی و سندبلاست می باشد .

لازم به ذکر است که شیشه دوجداره طرح دار را می توان به صورت شیشه های دوجداره سکوریت و لمینت تولید کرد در واقع این نوع شیشه ها ایمنی تزیینی محسوب می شوند و در پروژه های مختلفی کاربرد دارند .

 

شیشه دوجداره طرح دار رنگی

نوعی از شیشه های دوجداره که از شیشه های رنگی جهت تولید آن استفاده می شود و طرح روی شیشه به صورت چاپی و سندبلاست ایجاد خواهد شد ، شیشه دوجداره رنگی قیمت بیشتری نسبت شیشه های دوجداره ساده دارد .

 

شیشه دوجداره طرح دار رفلکس

شیشه های دوجداره رفلکس اغلب به عنوان شیشه نمای ساختمان کاربرد دارد و برخی از طراحان دکوراسیون داخلی ااز شیشه های طرح دار رفلکس برای اجرای پارتیشن های شیشه ای استفاده می کنند .

 

شیشه دوجداره طرح دار سکوریت

در پروژه هایی مه احتمال شکستن شیشه وجود دارد بهتر است که از شیشه های دوجداره سکوریت استفاده کرد برای تولید این نوع شیشه ها از کوره های با درجه حرارت بسیار بالا استفاده می شود .

 

شیشه دوجداره طرح دار خم

برای تولید شیشه های دوجداره خم ابتدا دو عدد شیشه با ابعاد یکسان برش داده شده سپس قالب فلزی با شعاع خم مورد نیاز ساخته می شود در نهایت هم شیشه به همراه قالب فلزی داخل کوره قرار داده خواهد شد .

 

شیشه دوجداره طرح دار لمینت

نوع خاصی از شیشه های دوجداره که برخلاف شیشه های دوجداره معمولی دو عدد شیشه سکوریت شده توسط لایه PVB به یکدیگر چسبیده می شود ، شیشه لمینت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است .

 

شیشه دوجداره طرح دار حکاکی شده

با استفاده از دستگاه هوشمند مستر طرح های مختلفی روی شیشه های دوجداره حکاکی یا اینگریوینگ می شود به عبارتی در این روش طرح مورد نظر روی شیشه تراشیده ( کنده کاری ) خواهد شد .

 

شیشه دوجداره طرح دار هوشمند 

طرح خاصی از شیشه های دوجداره که با استفاده از ریموت شیشه از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق ار کار خواهد افتاد لازم به ذکر است شیشه دوجداره طرح دار هوشمند در کشورهای اروپایی نیز به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است .

شیشه دوجداره طرح دار هوشمند در اغلب مجله های معتبر طراحی دکوراسیون داخلی مانند مجله the best design که هر ساله در کشور ایتالیا چاپ می شود به عنوان برترین طرح شیشه های دوجداره معرفی شده است ، قیمت شیشه دوجداره طرح دار هوشمند تقریبا دو برابر شیشه های دوجداره ساده و طرح دار است به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی از این نوع شیشه ها در پروژه های خاصی استفاده می کنند .

 

شیشه دوجداره طرح دار اکریلیک 

در این طرح از شیشه های دوجداره با استفاده از رنگ اکریلیک و قلم های نقاشی حروف الفبا در قالب خاصی روی شیشه ایجاد می شود ، این نوع شیشه ها در واقع یک اثر هنری مدرن به شمار می رود ، شیشه دوجداره طرح دار اکریلیک در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک استفاده می شود و طراحان دکوراسیون از آن جهت تزیین فضای داخلی و ارتقای سطح طراحی بکار می برند .

 

شیشه دوجداره طرح دار مات

به طور کلی شیشه های مات به دو دسته ی سندبلاست و ساتینا تقسیم می شود که در این بین شیشه سندبلاست به صورت طرح دار تولید می شود در حالی که شیشه ساتینا فقط به صورت ساده وجود دارد ، به طور مثال می توان لوگوی مجموعه را روی شیشه حکاکی کرد بدین شکل نمای زیبایی در فضای داخلی ایجاد خواهد شد .

 

شیشه دوجداره طرح دار – دیوارپوش

برای تولید و اجرای دیوارپوش های شیشه ای با ابعاد بزرگ باید از شیشه های دوجداره رنگی 10 میل الی 15 میل استفاده کرد به طور مثال برای یک دیوار با ابعاد 200 * 300 سانتی متر باید از شیشه 12 میل رنگی بکار برد .

 

شیشه دوجداره طرح دار – ضخیم

برای تولید شیشه های دوجداره با ابعاد بزرگ باید از شیشه های ضخیم 10 میل الی 20 میل استفاده کرد به طور مثال برای یک نمای ساختمانی با ابعاد 120 * 220 سانتی متر باید از شیشه دوجداره رنگی 12 میل بکار برد .

 

شیشه دوجداره طرح دار – تاشو 

در این طرح از شیشه دوجداره رنگی از شیشه های تاشو استفاده می شود ساختار این نوع شیشه ها به گونه ای است که هنگام باز شدن ، لنگه ها روی هم قرار خواهند گرفت ، در پروژه هایی که با کمبود فضای داخلی مواجه هستید بهتر است که از شیشه های تاشو بکار برد چرا که در این صورت هیچ گونه فضایی اشغال نخواهد شد .

 

شیشه دوجداره رنگی – 20 میل 

در پروژه هایی که ابعاد شیشه های دوجداره بیش از حد استاندارد در نظر گرفته شود باید از شیشه های 20 میل استفاده کرد بدین شکل علاوه بر نمای زیبای شیشه از مقاومت مناسبی برخوردار خواهد شد ، شیشه های 20 میل فقط در پروژه های لاکچری و مدرن استفاده شده به همین دلیل مورد توجه طراحان قرار گرفته است .

 

شیشه دوجداره طرح دار - اینستاگرام

 

شیشه دوجداره طرح دار - واتساپ

 

 

شما مشتریان گرامی می توانید از طریق زیر شیشه دوجداره طرح دار را به صنایع شیشه و آینه کولیوند سفارش دهید 

جهت اطلاع از قیمت شیشه دوجداره طرح دار و سفارش آن به صنایع شیشه و آینه کولیوند می توانید با شماره های 021886219120921419517809128235242 تماس حاصل نمایید و یا از طریق مراجعه به دفتر صنایع شیشه و آینه کولیوند به صورت حضوری شیشه دوجداره طرح دار مورد نظر خود را سفارش دهید .

شایان ذکر است تولید انواع شیشه دوجداره طرح دار در صنایع شیشه و آینه کولیوند با بهره گیری از مدرن ترین دستگاه های صنعت شیشه انجام می شود و شیشه های تولید شده با کیفیت بسیار مناسبی حتی به کشورهای همسایه صادر می شود .

 

شیشه دوجداره طرح دار

ششیه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره رنگی

شیشه دوجداره رنگی

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره رنگی

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

شیشه دوجداره طرح دار

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شیشه دوجداره طرح دار در سراسر دنیا به وب سایت زیر مراجعه نمایید :

www.glassdesign.it

 

تیم تحریریه کولیوند