فهرست این مقاله

شیشه دوجداره لمینت

تولید انواع شیشه دوجداره لمینت در صنایع شیشه و آینه کولیوند                                     0912823524202188621912

 

شیشه لمینت

 

شیشه دوجداره لمینت

در گذشته به محض اینکه نام شیشه دوجداره شنیده می شد همه شیشه هایی که وسط آن اسپیسر وجود داشت و با چسب مشکی دور آن پوشش داده می شد در ذهن تجسم می کردند اما با رویکار آمدن شیشه لمینت دوجداره این تصوارت به طور کامل دگرگون شد در این مقاله قصد داریم نوع خاصی از شیشه های دوجداره که به شیشه ایمنی (شیشه دوجداره لمینت) هم شناخته می شود بپردازیم .

 

دلایل استفاده از شیشه دوجداره لمینت در اکثر پروژه های بزرگ

با توجه به اینکه ساختار شیشه به گونه ای است که هنگام فشار یا ضربه دچار شکستگی می شود و همینطور که مطلع هستید شیشه شکسته شده خطر بسیار زیادی را خواهد داشت لذا پژوشگران صنعت شیشه  راه حل های مختلفی را ارائه کردند که مناسب ترین آن تولید شیشه های سکوریت بود زیرا این نوع شیشه ها مقاومت بسیار بالایی را دارا هستند و حتی اگر دچار شکستگی شوند شیشه پودر خواهد شد و مانند شیشه معمولی خاصیت برندگی نخواهد داشت .

 

شیشه دوجداره لمینت یا سکوریت  ؟

اما اینکه پژوهشگران صنعت شیشه چرا به فکر شیشه دوجداره لمینت افتادند دلیلش این بود که شیشه سکوریت با وجود اینکه هنگام شکستن مانند شیشه های معمولی خطر زیادی ندارد اما اگر ابعاد شیشه بزرگ باشد هنگام شکستن ذرات شیشه بسیار زیاد خواهد شد و همان ذرات به احتمال فراوان افراد پیرامون آن را دچار آسیب خواهد کرد اما شیشه دوجداره لمینت در صورت شکستن هیچ گونه خطری را نخواهد شدات زیرا ذرات شیشه به لایه PVB چسبیده شده و از هم جدا نخواهند شد .

 

نحوه ساخت شیشه دوجداره لمینت در صنایع شیشه و آینه کولیوند

برای ساخت شیشه دوجداره لمینت ابتدا باید دو شیشه را طبق ابعاد مورد نظر با دستگاه CNC برش داد علت استفاده از دستگاه برای برش شیشه ها اینست که هنگام چسباندن دو شیشه به هم اگر یکی از شیشه ها حتی 1 میل با دیگری اختلاف داشته باشد نصب آن را دچار مشکل خواهد کرد پس از برش شیشه ها به وسیله ماده ای به نام PVB که خاصیت چسبندگی بسیار بالا داشته شیشه ها را به هم می چسبانیم .

توجه داشته باشید که لایه PVB در شیشه دوجداره لمینت نقش مهمی را ایفا می کند زیرا اگر شیشه دچار شکستگی شود این لایه با خاصیت چسبندگی بسیار بالا موجب می شود که شیشه ها از هم جدا نشوند و در همان جا باقی بمانند به همین دلیل استفاده از این نوع شیشه ها میزان خطرات احتمالی هنگام شکستن شیشه ها تقریبا به صفر خواهد رساند .

 

شیشه دوجداره سکوریت لمینت

آخرین و مناسب ترین نوع شیشه دوجداره لمینت که با مقاومت بسیار بالا هنگام وارد شدن ضربه به شیشه هیچ گونه خطری افراد پیرامون شیشه را تهدید نخواهد کرد برای تولید این نوع از شیشه های دوجداره باید ابتدا شیشه ها را با دستگاه برش داد و سپس شیشه ها به وسلیه کوره مخصوصی به سکوریت تبدیل می شوند در نهایت هم که شیشه ها به واسطه لایه PVC به هم چسبانده می شوند .

نوع دیگری از شیشه های لیمنت شده ، شیشه دوجداره لمینت خم نام دارد برای تولید این نوع شیشه ها ابتدا دو شیشه را با ابعا یکسان طبف الگو خم کرده سپس شیشه ها توسط لایه PVC به هم متصل خواهیم کرد اما توجه دشاته باشید که تولید شیشه لمینت خم زمانبر خواهد بود .

 

شیشه دوجداره لمینت خم

شیشه های خم هم مانند شیشه های ساده در پروزه هایی که احتمال شکستن شیشه وجود دارد بویژه در ساختمان های تجاری و اداری که افراد زیادی در حال رفت و آمد هستند باید به شیشه خم لمینت شده تبدیل شود البته تولید شیشه دوجداره خم بسیار ساخت از تولید شیشه لمینت ساده است زیرا اگر شیشه های خم دارای شعاع خم یکسانی نباشند نیم توان شیشه را روی هم قرار داد .

شیشه دوجداره لمینت خم اغلب برای اجرای پروژه های نرده شیشه ای استفاده می شود در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن نرده های شیشه ای به صورت دایره ای شکل و پیچ در پیچ اجرا می شوند .

 

انواع شیشه دوجداره لمینت

 

کاربردهای شیشه دوجداره لمینت

 

شیشه دوجداره لمینت – رفلکس

برای اجرای برخی از پروژه ها مانند نرده های شیشه ای به شیشه رفکس نیاز است در صورت استفاده از شیشه های دوجداره رفلکس نمای خارجی ساختمان زبباتر به نظر می رسد و یک نمای مدرن ایجاد خواهد شد .

 

شیشه دوجداره لمینت – رنگی

با توجه به تاثیر رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی بهتر است که از شیشه های سکوریت رنگی برای تولید شیشه های دوجداره لمینت استفاده کرد ، این نوع شیشه ها در رنگ های دودی ، برنز ، شامپاینی ، آبی و بنفش تولید می شود .

 

شیشه دوجداره لمینت – طرح دار

نوع دیگری از شیشه های دوجداره که با بهره گیری از دستگاه سندبلاست و چاپ طرح های مختلفی روی شیشه به صورت مات و رنگی ایجاد می شود ، این نوع شیشه ها در پروژه های تزیینی کاربرد دارد .

 

شیشه دوجداره لمینت – مات

به طور کلی شیشه های مات به دو دسته ی سندبلاست و ساتینا تقسیم می شود ، این دو نوع شیشه شباهت بسیار زیادی با هم دارند اما تفاوت آن ها در قابلیت طرح دار شدن شیشه سندبلاست است .

 

شیشه دوجداره لمینت – دکوراتیو

شیشه های دوجداره دکوراتیو از ترکیب فرآیندهای اسیدکاری ، سندبلاست ، حکاکی و رنگ آمیزی تشکیل شده است ، این نوع شیشه ها اغلب به عنوان شیشه درب های ورودی چوبی استفاده می شود .

 

شیشه دوجداره لمینت – گرد

برای تولید شیشه های گرد با قطر کمتر از 100 سانتی متر از روش دستی ( الماس مخصوص شیشه بری ) و برای تولید شیشه گرد با قطر بیش از 100 سانتی متر از دستگاه های CNC و MASTER استفاده می شود ، شیشه های بیضی برخلاف شیشه های گرد دارای طول و عرض یکسان نیست به همین دلیل از قیمت بیشتری برخوردار است .

 

شیشه دوجداره لمینت – حکاکی شده

با استفاده از دستگاه هوشمند مستر طرح های مختلفی روی شیشه های دوجداره حکاکی یا اینگریوینگ می شود به عبارتی در این روش طرح مورد نظر روی شیشه تراشیده ( کنده کاری ) خواهد شد ، شیشه دوجداره لمینت حکاکی شده محبوب ترین طرح شیشه های دوجداره محسوب می شود به طوری که بیش از 40 درصد سفارشات شیشه های دوجداره به این طرح جدید و مدرن تعلق دارد .

 

شیشه دوجداره لمینت – هوشمند 

طرح خاصی از شیشه های دوجداره که با استفاده از ریموت شیشه از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق از کار خواهد افتاد لازم به ذکر است شیشه دوجداره لمینت در کشورهای اروپایی نیز به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است .

شیشه دوجداره لمینت هوشمند در اغلب مجله های معتبر طراحی دکوراسیون داخلی مانند مجله THE BEST DESIGN که هر ساله در کشور ایتالیا چاپ می شود به عنوان برترین طرح شیشه دوجداره معرفی شده است قیمت شیشه دوجداره لمینت هوشمند تقریبا دو برابر شیشه های دوجداره ساده است به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی از آن جهت تزیین فضای داخلی بکار می برند .

 

شیشه دوجداره لمینت – کریستال 

به طور کلی شیشه های دوجداره لمینت از ظنر شفافیت به سه دستهی فلوت ، سوپر کلیر و کریستال تقسیم می شود که در این بین شیشه کریستال یا اکسترا کلیر از شفافیت بسیار بالایی برخوردار است .

 

شیشه دوجداره لمینت – کف

برای اجرای کف شیشه ای ساختمان نیز باید از شیشه ای دوجداره لمینت شده استفاده کرد به طور مثال ابتدا کف با استفاده ار قوطی های آهن با ضخامت بالا شبکه بندی شده سپس شیشه های لمینت داخل فریم قرار خواهد گرفت ، شیشه های کف در مجله ی THE BEST DESIGN به عنوان برترین طرح شیشه معرفی شده است از همین رو طراحان از آن به کرات استفاده می کنند .

 

شیشه دوجداره لمینت – ضخیم

برای تولید شیشه های دوجداره با ابعاد بزرگ باید از شیشه های ضخیم 10 میل الی 20 میل استفاده کرد به طور مثال برای یک پنجره با ابعاد 200 * 320 سانتی متر باید از شیشه های دوجداره 10 میل بکار برد ، شیشه های ضخمیم در صنایع کولیوند با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های هوشمند برش تولید می شود به همین دلیل ابعاد شیشه ها دقیق خواهد شد .

 

شیشه دوجداره لمینت – میز شیشه ای 

برای تولید میزهای شیشه ای مدرن و با ابعاد بزرگ باید از شیشه های لمینت 10 میل و 12 میل استفاده کرد به طور مثال برای یک میز ناهارخوری 10 نفره باید از شیشه لمینت 10 میل بکار برد ، میزهای شیشه ای در کشورهای اروپایی آلمان ، ایتالیا ، هلند و فرانسه به کرات استفاده می شود و افراد تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت .

 

شیشه دوجداره لمینت – تاشو 

در برخی از پروژه های با نمای شیشه ای از شیشه های تاشو استفاده می شود ، ساختار این نوع شیشه ها به گونه ای است که هنگام باز شدن ، لنگه ها روی هم قرار خواهند گرفت ، در پروژه هایی که با کمبود فضا مواجه هستید باید از شیشه دوجداره لمینت تاشو استفاده کنید چرا که در ایت صورت هیچ گونه فضایی اشغال نخواهد شد .

 

شیشه دوجداره لمینت – 20 میل 

در پروژه هایی که ابعاد شیشه بیش از حد استاندارد در نظر گرفته شود باید از شیشه های 20 میل خم استفاده کرد ، بدین شکل علاوه بر نمای زیبا از مقاومت مناسبی نیز برخوردار خواهد شد ، شیشه های 20 میل فقط در پروژه های لاکچری و مدرن استفاده می شود به همین دلیل مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی حرفه ای در دنیا قرار گرفته است .

 

شیشه دوجداره لمینت - اینستاگرام

 

شیشه دوجداره لمینت - واتساپ

 

 

نحوه سفارش شیشه دوجداره لمینت به صنایع شیشه و آینه کولیوند 

شما می توانید جهت استعلام قیمت شیشه دوجداره لمینت و سفارش آن به صنایع شیشه و آینه کولیوند با شماره های 021886219120912823524209214195178 تماس حاصل نمایید و یا از طریق مراجعه به دفتر صنایع شیشه و آینه کولیوند به صورت حضوری شیشه دوجداره لمینت مورد نظر خود را به کارشناسان ما سفارش دهید .

شایان ذکر است خدمات نصب شیشه دوجداره لمینت در صنایع شیشه و آینه کولیوند توسط تیم خبره و با تجربه در این زمینه انجام می شود و چنانچه مشکلی پس از نصب به وجود آید تیم پشتیبانی صنایع شیشه و آینه کولیوند اقدام به رفع نقص خواهد کرد .

 

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره سکوریت

شیشه دوجداره رنگی

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه لمینت

 

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

شیشه دوجداره لمینت

 

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شیشه دوجداره لمینت در سراسر دنیا به وب سایت زیر ماجعه نمایید :

www.glazette.com

 

 

 

تیم تحریریه کولیوند