فهرست این مقاله

شیشه رنگی سنتی

تولید شیشه رنگی سنتی در صنایع شیشه و آینه کولیوند                                                   0912823524202188621912

 

شیشه رنگی سنتی

 

شیشه رنگی سنتی

در همان ابتدا شیشه های رنگی در صنعت شیشه تولید می شد و اکنون هم این نوع شیشه ها در طرح های بسیار متنوعی وجود دارد ، با توجه به اینکه معماری ایرانی بر پایه ی رنگ ها بنا شده است به طبع استفاده از رنگ ها در طراحی دکور اسیون داخلی و خارجی ساختمان اهمیت فراوانی دارد از همین رو در این مقاله به بررسی شیشه رنگی سنتی و سایر شیشه های رنگی می پردازیم .

صنایع شیشه و آینه کولیوند به عنوان اولین نمایندگی شیشه های رنگی در ایران فعالیت خود را از سال 1381 آغاز کرد و به یاری خدا تاکنون بیش از 100 طرح مختلف شیشه های رنگی از جمله شیشه رنگی سنتی را تولید کرده است برای مشاهده آن ها می توانید به قسمت نمونه کارها در وب سایت و صفحه اینستاگرامی koolivandcom@ مراجعه نمایید .

شیشه رنگی سنتی به طور کلی به دو دسته ی شفاف و مات تقسیم می شود که هر یک از آن ها در قسمتی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد به طور مثال بین درب های چوبی قدیمی از شیشه های رنگی با ابعاد و اشکال هندسی مختلف استفاده می شد که نمای زیبایی را در فضای داخلی خانه به وجود می آورد .

 

شیشه رنگی سنتی – مشجر

متداول ترین نوع شیشه های رنگی که به دو صورت چکشی و ذره بینی تولید می شود البته شیشه های رنگی ذره ببنی بسیار کم یاب است و از قیمت بالایی نیر برخوردار می باشد اما شیشه های رنگی چکشی در کارخانه های متعددی به صورت انبوه تولید می شود .

 

شیشه رنگی سنتی – شفاف

شیشه های رنگی شفاف سنتی با ضخامت های 2 میل و 3 میل و در رنگ های آبی ، قرمز ، سبز و زرد وجود دارد که متاسفانه در کشور ما تولید نمی شود و از قیمت بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل در پروژه های محدودی از این نوع شیشه های رنگی بکار برده خواهد شد لازم به ذکر است از پلکسی گلاس های رنگی به عنوان جایگزین شیشه رنگی استفاده می شود .

 

شیشه رنگی سنتی – سکوریت

امروزه در پروژه های ساختمانی از شیشه های سکوریت رنگی استفاده می شود این نوع شیشه ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است ، برای تولید شیشه سکوریت رنگی ابتدا شیشه رنگی سنتی در ابعاد مورد نظر برش داده شده سپس جهت سکوریت شدن داخل کوره های با درجه حرارت بسیار بالا قرار داده خواهد شد .

 

شیشه رنگی سنتی – لمینت

چنانچه در پروژه ای ابعاد شیشه ها بیش از حد استاندارد در نظر گرفته شده و از روش فریم لس برای اجرای پروژه استفاده شود باید از شیشه های رنگی لمینت استفاده کرد ، برای تولید شیشه های رنگی لمینت ابتدا دو عدد شیشه رنگی سکوریت با ابعاد یکسان تولید شده سپس توسط لایه PVB به یکدیگر چسبیده می شوند در این صورت حتی اگر یکی از شیشه ها شکسته شود ذرات آن از هم جدا نخواهد شد .

 

شیشه رنگی سنتی – خم

برای تولید شیشه های رنگی خم ابتدا شیشه رنگی در ابعاد مورد نظر برش داده شده سپس قالب فلزی با شعاع خم مورد نیاز ساخته می شود در مرحله ی بعدی شیشه به همراه قالب فلزی داخل کوره های با درجه حرارت بسیار بالا قرار داده خواهد شد تا اینکه شیشه به طور کامل به شکل قالب فلزی درآید .

 

شیشه رنگی سنتی – حکاکی شده 

با استفاده از دستگاه هوشمند مستر طرح های مختلفی روی شیشه های رنگی حکاکی یا اینگریوینگ می شود به عبارتی در این روش طرح مورد نظر روی شیشه تراشیده ( کنده کاری ) خواهد شد .

 

شیشه رنگی سنتی – هوشمند 

جدیدترین طرح شیشه های رنگی سنتی که با استفاده از ریموت شیشه ها از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق از کار خواهد افتاد .

 

شیشه رنگی سنتی – ضخیم 

برای تولید شیشه های رنگی با ابعاد بزرگ باید از شیشه های ضخیم 10 میل الی 20 میل استفاده کرد به طور مثال برای تولید شیشه رنگی پنجره با ابعاد 120 * 200 سانتی متر باید از شیشه 10 میل سکوریت بکار برد ، در پروژه هایی که با کمبود فضای داخلی مواجه هستید بهتر است که از شیشه های ضخیم بکار برد چرا که در این صورت هیچ گونه فضایی اغشال نخواهد شد .

 

شیشه رنگی سنتی – 20 میل

در پروژه هایی که ابعاد شیشه های رنگی بیش از حد استاندارد در نظر گرفته شود باید از شیشه های رنگی 20 میل استفاده کرد بدین شکل علاوه بر نمای زیبای شیشه از مقاومت مناسبی برخوردار خواهد شد .

 

شیشه رنگی سنتی - اینستاگرام

 

شیشه رنگی سنتی - واتساپ

 

 

در صورت تمایل به سفارش شیشه رنگی سنتی به صنایع شیشه و آینه کولیوند از طریق زیر اقدام نمایید 

برای اطلاع از قیمت شیشه رنگی سنتی و سفارش آن می توانید با شماره های 0218886219120912823524209214195178 تماس حاصل نمایید و یا از طریق مراجعه به دفتر صنایع شیشه و آینه کولیوند به صورت حضوری شیشه رنگی سنتی مورد نظر خود را سفارش دهید .

شایان ذکر است فروش شیشه رنگی سنتی در صنایع شیشه و آینه کولیوند بر اساس نرخ مصوبه در اتحادیه صنف شیشه صورت می گیرد و به دلیل فروش مستقیم با قیمت مناسبی در اختیار خریداران محترم قرار خواهد گرفت .

 

شیشه رنگی ضخیم

شیشه رنگی سنتی

شیشه رنگی سنتی

شیشه رنگی سنتی

شیشه رنگی سنتی

شیشه رنگی سنتی

شیشه رنگی سنتی

شیشه رنگی سنتی

شیشه رنگی سنتی

شیشه رنگی سنتی

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شیشه رنگی سنتی در سراسر دنیا به وب سایت زیر مراجعه نمایید :

www.pinterest.com

تیم تحریریه کولیوند