فهرست این مقاله

شیشه هوشمند مات شونده

تولید و اجرای شیشه هوشمند مات شونده در صنایع شیشه و آینه کولیوند          0912823524202188621912

 

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه های هوشمند به نوعی از شیشه های سکوریت گفته می شود که در صورت نیاز قابلیت تبدیل شدن به حالت مات را دارد و مجددا می توان آن را از حالت مات به شفاف تغییر داد ، در ابتدا حتی کسی تصور تولید شیشه هوشمند مات شونده را نداشت به همین دلیل هنگامی که برای اولین بار در کشور آلمان تولید شد مرود استقبال بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفت .

در پروژه های مختلفی نیاز به شیشه مات سندبلاست و ساتینا وجود دارد چرا که با استفاده از این نوع شیشه ها می توان حریم خصوصی قسمت مورد نظر را حفظ کرد اما با چنین کاری دیگر نمی توان از ویژگی های شیشه شفاف مانند دیدن تصاویر پشت شیشه و تابیدن نور  به فضای داخلی استفاده کرد در واقع با تولید شیشه هوشمند مات شونده می توان هم از ویژگی های شیشه شفاف بهره برد و هم اینکه حریم خصوصی را در مواقع لزوم حفظ کرد .

 

فرآیند تولید شیشه هوشمند مات شونده  

برای تولید این نوع شیشه ها ابتدا شیشه ها خام با ضخامت مورد نیاز برش داده می شوند سپس با استفاده از کوره های با درجه حرارت بسیار بالا به حالت سکوریت تبدیل می شوند در مرحله بعدی از تولید شیشه هوشمند مات شونده شیشه های سکوریت شده طی فرآیندی بسیار زمانبر و پیچیده و با بهره گیری از تکنولوژی الکتریسیته شیشه هوشمند خواهد شد .

پس از کشور آلمان این چین بود که خبلی زود با فراگیری تکنولوژی ساخت شیشه های هوشمند مات شونده موفق به تولید این نوع شیشه ها شد و با قیمت بسیار مناسبی آن را وارد بازار بین المللی کرد .

شیشه هوشمند مات شونده به دو صورت کلید دار و سوییچ دار تولید می شود در حالت اول با استفاده از کلید های تعبیه شده روی دیوار می توان شیشه را به حالت مات تبدیل کرد اما در حالت دوم با استفاده از سوییچ های قابل حمل می توان شیشه را از حالت شفاف به مات و برعکس تبدیل کرد .

دانشمندان ایرانی در سال 1397 با تحقیقات بسیار زیاد سرانجام موفق به کشف تکنولوژی ساخت شیشه هوشمند مات شونده شدند به طوری که با استفاده از این تکنولوژی و بکار گیری آن می توان طلق های هوشمتد را نیز تولید کرد .

 

شیشه هوشمند مات شونده کریستال

به طور کلی شیشه های شفاف به سه دسته ی فلوت ، سوپر کلیر و کریستال تقسیم می شود که در این بین شیشه کریستال یا اکسترا کلیر دارای بیشترین میزان شفافیت است و بهترین انتخاب جهت تولید شیشه هوشمند مات شونده محسوب می شود این نوع شیشه ها در ضخامت های 10 میل ، 12 میل ، 15 میل و 20 میل وجود دارد .

 

شیشه هوشمند مات شونده رنگی

با استفاده از شیشه سکوریت رنگی می توان شیشه های هوشمند را به صورت رنگی نیز تولید کرد ، این نوع شیشه ها اغلب در پروژه هایی مانند ساخت اتاق پرو هوشمند سالن های مد و فشن استفاده می شود البته در سالن های آرایشی نیز اجرا می شود .

 

شیشه هوشمند مات شونده طرح دار

در برخی از شیشه های هوشمند طرح های مختلفی روی شیشه به صورت سندبلاست و چاپی ایجاد می شود به طوری که با شفاف شدن شیشه طرح روی شیشه مشاهده می شود .

 

شیشه هوشمند مات شونده پارتیشن

اجرای پارتیشن شیشه ای امروزه در ساختمان های ادارای ، مسکونی و تجاری فراگیر شده است چرا که با استفاده از این نوع پارتیشن ها می توان علاوه بر جدا کردن قسمت های مختلف بک مجموعه به نوعی یک طراحی بسیار مدرن و جذاب را در فضای داخلی ساختمان ایجاد کرد حال اگر از شیشه هوشمند مات شونده برای تولید پارتیشن شیشه ای استفاده شود به طبع از نظر کاربردی هم بسیار تاثیرگذار خواهد بود .

 

شیشه هوشمند مات شونده درب شیشه ای

یکی دیگر از کاربردهای شیشه هوشمند در اجرای درب های شیشه ای می باشد به عنوان مثال درب شیشه ای یک اتاق پرو را یا مراکز پزشکی را در نظر بگیرید ، درب های مراکز اشاره شده تا کنون به صورت شیشه ای اجرا نشده است اما با استفاده از شیشه هوشمند مات شونده می توان یک درب شیشه ای را اجرا کرد که در مواقع لوزم حریبم شخصی حفظ گردد .

 

شیشه هوشمند مات شونده اتاق پرو

معمولا در اغلب فروشگااه های پوشاک از درب های چوبی به عنوان درب اتاق پرو استفاده می شود اما با استفاده از شیشه های هوشمتد می توان به یک درب شیشه ای مدرن و کاربردی را اجرا کرد .

 

شیشه هوشمند مات شونده کابین دوش

در صورتی که از شیشه های هوشمند برای اجرای کابین دوش شیشه ای نیز استفاده کرد افراد قادر خواهند بود زمانی که در حال دوش گرفتند هستند شیشه را از حالت شفاف به حالت مات تبدیل کنند .

 

شیشه هوشمند مات شونده حکاکی

با استفاده از دستگاه هوشمند مستر طرح های مختلفی روی شیشه های مات شونده حکاکی یا اینگریوینگ می شود به عبارتی در این روش طرح مورد نظر روی شیشه تراشیده ( کنده کاری ) خواهد شد به طور مثال می توان لوگوی مجموعه را روی شیشه هوشمند مات شونده حکاکی کرد بدین شکل به برندینگ مجموعه نیز کمک شایانی خواهد شد و در تبلیغات تاثیر بسزایی دارد .

شیشه هوشمند مات شونده حکاکی شده در کشورهای اروپایی نیز مانند آلمان ، فرانسه ، ایتالیا و هلند به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی سایر کشورها قرار گرفته است .

 

شیشه هوشمند مات شونده اسیدکاری شده 

طرح دیگری از شیشه های هوشمند که الگوهای مختلفی روی شیشه اسیدکاری می شود برای تولید این نوع شیشه ها از اسیدهای مخصوص شیشه و دستگاه کاتر پلاتر جهت ایجاد الگو استفاده خواهد شد .

 

شیشه هوشمند مات شونده محافظ شیشه ای سنگ قبر 

برای تولید محافظ های شیشه ای سنگ قبر مدرن باید از شیشه های مات شونده ی سکوریت استفاده کرد بدین شکل علاوه بر مقاومت بالای شیشه از نمای خاص و زیبایی نیز برخوردار خواهد شد .

 

شیشه هوشمند مات شونده دیوارپوش 

برای تولید و اجرای دیوارپوش های شیشه ای مدرن نیز می توان از شیشه های هوشمند لاکوبل رنگی استفاده کرد به طور مثال برای یک دیوار با ابعاد 200 * 300 سانتی متر باید از شیشه های 10 میل هوشمند بکار برد .

 

شیشه هوشمند مات شونده میز شیشه ای 

برای تولید میزهای شیشه ای مدرن نیز می توان از این نوع شیشه ها استفاده کرد به طور مثال برای تولید یک میز شیشه ای ناهارخوری 10 نفره از شیشه های مات شونده 15 میل بکار می رود ، شیشه های میز شیشه ای در صنایع کولیوند با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های هوشمند برش تولید می شود به همین دلیل ابعاد شیشه ها دقیق خواهد شد .

 

شیشه هوشمند مات شونده تاشو 

در این طرح از شیشه های هوشمند شاهد سیستم تاشو خواهید بود ساختار این نوع شیشه ها به گونه ای است که لنگه های ثابت و بازشو هنگام باز و بسته شدن روی هم قرار خواهند گرفت ، در پروژه هایی که با کمبود فضای داخلی مواجه هستید بهتر است که از شیشه های تاشو بکار برد چرا که در این صورت هیچ گونه فضایی اشغال نخواهد شد .

 

شیشه هوشمند مات شونده 20 میل 

در پروژه هایی که ابعاد شیشه هوشمند بیش از حد استاندارد در نظر گرفته شود باید از شیشه های 20 میل استفاده کرد بدین شکل علاوه بر نمای زیبای شیشه از مقاومت مناسبی برخوردار خواهد شد ، شیشه های 20 میل فقط در پروژه های لاکچری و مدرن استفاده شده به همین دلیل مورد توجه طراحان قرار گرفته است .

 

شیشه هوشمند مات شونده - اینستاگرام

 

شیشه هوشمند مات شونده - واتساپ

 

 

از طریق زیر می توان شیشه هوشمند مات شونده را به صنایع شیشه و آینه کولیوند سفارش داد 

جهت اطلاع از قیمت شیشه هوشمند مات شونده و سفارش آن می توانید با شماره های 021886219120912823524209214195178 تماس حاصل نمایید و یا از طریق مراجعه به دفتر صنایع شیشه و آینه کولیوند به صورت حضوری شیشه هوشمند مات شونده مورد نظر خود را سفارش دهید .

شایان ذکر است شیشه هوشمند مات شونده تولید شده در صنایع شیشه و آینه کولیوند به دلیل کیفیت بالا از نظر سازمات تایید استاندارد به کشورهای همسایه مانند عراق ، ترکیه ، قطر و سوریه صادر می شود .

 

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه های هوشمند مات شونده

شیشه هوشند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه مات شونده

شیشه های رنگی

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شیشه هوشمند مات شونده در سراسر  دنیا به وب سایت زیر مراجعه نمایید :

www.smartglassinternational.com

 

تیم تحریریه کولیوند