فهرست این مقاله

موزاییک شیشه ای

تولید انواع موزاییک شیشه ای در صنایع شیشه و آینه کولیوند                              0912823524202188621912

 

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

با توجه به اینکه نمای شیشه ای هر روز در حال فراگیر شدن است شاهد کالاها و وسایل شیشه ای هستیم که شاید کسی حتی فکرش را هم نمی کرد که روزی این وسایل به صورت تمام شیشه ای تولید شود ، یکی از جالب ترین آن ها موزاییک شیشه ای است که در این مقاله به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت .

در کشور ما موزاییک شیشه ای با نام بلوک شیشه ای هم شناخته شده است و در واقع این محصول در صنعت شیشه تولید می شود ، نمای بسیار زیبای موزاییک های شیشه ای در همان ابتدا نظر مهندسان ساختمانی و طراحان دکوراسیون داخلی را به خود جلب کرد تا جایی که امروزه در بسیاری از پروژه های ساختمانی از این محصول استفاده می شود .

هدف اصلی تولید موزاییک شیشه ای در واقع ایجاد نمای مدرن در ساختمان ها و همچنین کمتر استفاده کردن از مصالح ساختمانی مانند سیمان ، گچ ، رنگ و… می باشد لذا در این صورت از نظر قیمت هم تقریبا با اینکه بخواهیم از مصالح ساختمانی استفاده کنیم یکسان است اما قطعا نمای بسیار زیباتر و مدرنی را در ساختمان ایجاد خواهد کرد و هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد .

صنایع شیشه و آینه کولیوند از سال 1394 موزاییک شیشه ای را در طرح ها و رنگ های مخنلف به صورت عمده و قواره عرضه می نماید که از لحاظ کاربردی هم می توان در قسمت های مختلف یک ساختمان از بلوک شیشه ای استفاده کرد :

 

کاربردهای موزاییک شیشه ای 

دز بین موارد ذکر شده در بالا از موزاییک شیشه ای بیشتر به عنوان پارتیشن شیشه ای استفاده می شود به طور مثال اجرای پارتیشن شیشه ای در سرویس بهداشتی ، حمام و پارکینگ های شخصی .

 

نحوه ی نصب موزاییک شیشه ای  

برای نصب بلوک های شیشه ای در ابتدا یک شبکه بندی آلومینیومی یا سیمانی انجام شده و موزاییک شیشه ای در آن قرار می گیرد نکته جالب توجه دیگر در رایطه با بلوک های شیشه ای تعویض آن هاست به طوری که اگر یک موزاییک شیشه ای شکسته شود براحتی می توان تنها با خرید یک عدد بلوک شیشه ای آن را جایگزین بلوک شکسته شده کرد و در واقع این مزیت بلوک های شیشه ای مسبت به سایر محصولات شیشه ای می باشد .

موزاییک های شیشه ای به طور کلی به دو دسته تقسم بندی می شود که در حالت اول موراییک کاملا شفاف اما در حالت دوم موزاییک به صورت مات تولید شده در پروژه هایی مانند اجرای پارتیشن های شیشه ای در استخرها بیشتر از موزاییک های شیشه ای مات استفاده می شود در طرف مقابل برای اجرای کف شیشه ای در ساختمان موزاییک شیشه ای شفاف رنگی نمای بسیار زیبایی را ایجاد خواهد کرد .

 

موزاییک شیشه ای طرح دار

در طرح های جدید موزاییک های شیشه ای که در صنایع شیشه و آینه کولیوند تولید می شود تصویر مختلفی روی موزاییک چاپ می شود ، این نوع موزاییک ها را می توان در کف اسخر بکار برد و تصاویر جانوران آبزی را کف استخر مشاهده کرد به طور کلی تولید موزاییک شیشه ای در صنایع شیشه و آینه کولیوند در طرح ها و رنگ های مختلفی صورت می گیرد که هریک برای طراحی دکوراسیون خاصی کاربرد دارند .

 

موزاییک شیشه ای رنگی

صنایع شیشه و آینه کولیوند بلوک های شیشه ای را در رنگ های آبی ، قرمز ، سبز ، زرد ، دودی و بنفش تولید می کند برای مشاهده رنگ ها و طرح های مختلف بلوک شیشه ای  می توانید به قسمت نمونه کارها مراجعه نمایید به عنوان مثال برای سرویس بهداشتی که رنگ طوسی به عنوان رنگ اصلی محسوب می شود باید از بلوک های شیشه ای آبی برای اجرای پارتیشن شیشه ای استفاده کرد .

 

موزاییک شیشه ای سه بعدی

جدیدترین نوع موزاییک های شیشه ای که طرح های سه بعدی روی شیشه چاپ می شود ، در ساختمان های لوکس که در آن طراحی دکوراسیون مدرن اجرا شده از این نوع بلوک های شیشه ای استفاده می شود .

 

موزاییک شیشه ای کریستال

به طور کلی شیشه های شفاف به سه دسته ی فلوت ، سوپر کلیر و کریستال تقسیم می شود که در این بین شیشه کریستال یا اکسترا کلیر دارای بیشتری میزان شفافیت است و بهترین انتخاب جهت تولید بلوک شیشه ای محسوب می شود .

 

موزاییک شیشه ای سرویس بهداشتی

این نوع شیشه ها در قسمت های مختلف سرویس بهداشتی کاربرد دارد به طوری که می توان از بلوک شیشه ای برای اجرای کابین دوش شیشه ای ، پارتیشن شیشه ای و کف شیشه ای استفاده کرد ، طراحان دکوراسیون داخلی از موزاییک شیشه ای به کرات برای اجرای پارتیشن بین کابین دوش و وان حمام استفاده می کنند این روش در کشورهای اروپایی نیز بکار می رود .

 

موزاییک شیشه ای مات

در برخی از پروژه ها به دلیل حفظ حریم شخصی افراد باید از بلوک های شیشه ای مات ساده و رنگی استفاده شود مانند اجرای کابین دوش شیشه ای و پارتیشن های شیشه ای اداری ، موزاییک شیشه ای مات از قیمت کمتری نسبت به موزاییک های شیشه ای شفاف و رنگی برخوردار است .

 

موزاییک شیشه ای – هوشمند 

در این طرح از موزاییک های شیشه ای با استفاده از ریموت شیشه ها از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق از کار خواهد افتاد ، موزاییک شیشه ای هوشمند در کشورهای اروپایی مانند آلمان ، ایتالیا و هلند نیز به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی سایر کشورها قرار گرفته است .

 

موزاییک شیشه ای – دیوارپوش

برای اجرای دیوارپوش های شیشه ای مدرن نیز می توان از شیشه های رنگی موزاییکی استفاده کرد به طور مثال در ساختمانی با فضای داخلی سفید رنگ باید از موزاییک های دودی و شفاف بکار برد .

 

موزاییک شیشه ای – ضخیم

برای تولید موزاییک های شیشه ای با ابعاد بزرگ باید از شیشه های ضخیم 10 میل الی 20 میل استفاده کرد به طور مثال برای یک موزاییک با ابعاد 50 * 50 سانتی متر باید از شیشه های 15 میل بکار برد .

 

موزاییک شیشه ای – رفلکس

در این طرح از موزاییک های شیشه ای مدرن و جدید از شیشه های رفلکس رنگی استفاده می شود این نوع شیشه ها در رنگ های طلایی ، دودی ، برنز ، شامپاینی ، بنفش و سبز وجود دارد ، موزاییک رفلکس در کشورهای اروپایی آلمان ، ایتالیا ، هلند و فرانسه به کرات استفاده شده و افراد تحت تاثیر زیبایی آن قرار خواهند گرفت .

 

موزاییک شیشه ای – تاشو 

در برخی از پروژه های با نمای شیشه ای مدرن از شیشه های موزاییکی تاشو استفاده می شود ساختار این نوع شیشه ها به گونه ای است که هنگام باز شدن ، لنگه ها روی هم قرار خواهند گرفت ، در پروژه هایی که با کمبود فضای داخلی مواجه هستید بهتر است که از موزاییک شیشه ای تاشو بکار برد بدین شکل هیچ گونه فضایی اشغال نخواهد شد .

 

موزاییک شیشه ای – 20 میل 

در پروژه هایی که ابعاد موزاییک های شیشه ای بیش از حد استاندارد در نظر گرفته شود باید از میزهای شیشه ای 20 میل بکار برد بدین شکل علاوه بر نمای زیبای شیشه از مقاومت مناسبی برخوردار خواهد شد ، میزهای 20 میل فقط در پروژه های لاکچری و مدرن استفاده می شود به همین دلیل مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی حرفه ای در دنیا قرار گرفته است .

 

موزاییک شیشه ای - اینستاگرام

 

موزاییک شیشه ای - واتساپ

 

جهت سفارش موزاییک شیشه ای به صنایع شیشه و آینه کولیوند از روش زیر اقدام نمایید 

برای اطلاع از قیمت موزاییک شیشه ای و سفارش آن به صنایع شیشه و آینه کولیوند می توانید با شماره های 021886219120912823524209122140467 تماس حاصل نمایید و یا زا طریق مراجعه به دفتر صنایع شیشه و آینه کولیوند به صورت حضوری موزاییک شیشه ای مورد نظر خود را سفارش دهید .

شایان ذکر است صنایع شیشه و آینه کولیوند با تشکیل تیم فنی مجرب خدمات نصب بلوک شیشه ای را نیز انجام می دهد و چنانچه مشکلی پس از نصب به وجود اید تیم پشتیبانی صنایع شیشه و آینه کولیوند اقدام به رفع نقص خواهدکرد .

 

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون موزاییک شیشه ای در سراسر دنیا به وب سایت زیر مراجعه نمایید :

www.pinterest.com

تیم تحریریه کولیوند