فهرست این مقاله

آسانسور شیشه ای

اجرای انواع آسانسور شیشه ای در صنایع شیشه و آینه کولیوند                       0912823524202188621912

 

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور تبدیل به وسیله ای شده که حتی اکثریت افراد حاضر به حتی 1 طبقه بالا رفتن بدون آن نمی باشند از همین رو در 10 سال گذشته انواع آسانسور ها در طرح های مختلف در کشورمان اجرا شده است ، در این مقاله زبباترین نوع آن یعنی آسانسور شیشه ای را مورد بررسی قرار می دهیم .

سازه های آسانسور ها با هم تفاوت های زیادی دارند به طور مثال برخی از آسانسورها دارای سازه های آهنی ، چوبی و جدیدترین آن ها دارای سازه ی استیل است در نوع اول یعنی آسانسورهای آهنی کمتر از شیشه در ساخت آن استفاده می شود اما آسانسورهای با سازه استیل در بسیاری از موارد سازه استیل با شیشه ترکیب شده و به نوعی شاهد آسانسور شیشه ای استیل هستیم .

توجه داشته باشید که در صنایع شیشه و آینه کولیوند فقط کابین آسانسور شیشه ای تولید می شود و قسمت مربوط به دستگاه بالابر بر عهده ی متخصصان دیگری است ، اولین بار صنایع شیشه کولیوند در سال 1393 کابین آسانسور شیشه ای را در یکی از ساختمان های لوکس شهر تهران اجرا کرد و نکته ی جالب توجه فراگیر شدن این نوع از آسانسورها در زمان بسیار کمی است .

کابین آسانسور شیشه ای به دلیل نمای شیشه ای و شفاف برای هر شخصی که سوار آسانسور شده جذاب و سرگرم کننده خواهد بود به ویژه در ساختمان هایی که دارای طبقات زیادی بوده و نمای خارجی ساختمان کاملا قابل مشاهده می باشد .

اجرای آسانسور شیشه ای در عین حال که برای افرادی که وارد آن می شوند جذاب خواهد بود بسیار حساس هم می باشد از این جهت که در هنگام نصب باید تمامی موارد ایمنی رعایت شود در غیر این صورت احتمال حادثه بسیار بالاست .

 

انواع کابین آسانسور شیشه ای  

  • کابین ترکیب شیشه و استیل
  • کابین شیشه ای با فریم های آلومینیومی رنگی
  • کابین تمام شیشه ای
  • کابین شیشه ای گرد
  • کابین شیشه ای با ترکیب آینه
  • کابین شیشه ای استوانه ای

 

در بین انواع کابین آسانسور شیشه ای دو مورد اول به صورت متداول در ساختمان های مختلف اجرا شده است اما کابین شیشه ای گرد و استوانه ای به دلیل اینکه شیشه باید در داخل کوره های مخصوصی خم شود در واقع روند کاری متفاوتی خواهد داشت ، در این صورت با اندازه گیری دقیق پروژه شیشه با ضخامت بالای 10 میل را توسط دستگاه CNC برش می دهیم سپس شیشه را به همراه قالب ساخته شده در طرح مورد نظر وارد کوره می کنیم برای آگاهی از جزئیات بیشتر به صفحه ی مربوط به شیشه خم مراجعه نمایید .

 

چه نوع شیشه هایی را می توان در ساخت کابین آسانسور شیشه ای بکار برد ؟

قبل از هر چیز توجه داشته باشید که شیشه باید توسط کوره های مخصوص سکوریت کردن به شیشه سکویت تبدیل شود لذا در این مقاومت شیشه به میران قابل توجهی اقزایش پیدا خواهد کرد و اگر هم در اثر ضربه ی شدید که به ندرت اتاق افتاده شکسته شود پودر خواهد شد و خطری کسی را مواجه نخواهد کرد .

برا اجرای کابین آسانسور شیشه ای می توان از شیشه های حکاکی شده ، شیشه های رنگی سکوریت و شیشه های طرح دار سندبلاست استفاده کرد ، در پروژه هایی که که تا به حال توسط تیم فنی صنایع شیشه کولیوند اجرا شده بیشتر لوگوی شرکت یا مجموعه روی شیشه حکاکی شده است .

لازم به ذکر است که صنایع شیشه و آینه کولیوند علاوه بر اجرای آسانسور شیشه ای ، آینه کاری داخل آسانسورهای استیل را انجام می دهد برای اینکار از روش های مختلف آینه کاری مانند آینه تراش و آینه جورچین استفاده خواهد شد .

برای کف و سقف آسانسور هم می توان از شیشه سکوریت لمینت شده استفاده کرد و بدین ترتیب یک آسانسور شیشه ای با نمای تمام شیشه ای را اجرا کرد البته یراقی که برای نگه داشتن شیشه بکار می رود باید استحکام بالایی داشته باشد .

 

آسانسور شیشه ای خانگی

در ساختمان های لوکس استفاده از نمای شیشه ای چه در داخل و چه در خارج ساختمان یک اصل محسوب می شود از همین رو صنایع شیشه و آینه کولیوند آسانسورهای شیشه ای را در طرح های مختلف اجرا می کند .

برای اجرای آسانسور شیشه ای خانگی و تجاری نیاز به شیشه های سکوریت با ضخامت 10 میل ، 12 میل ، 15 میل و حتی 20 میل می باشد چرا که به دلیل ایجاد یک نمای تمام شیشه ای احتمال شکستن شیشه وجود دارد .

 

آسانسور شیشه ای رنگی

برای اجرای آسانسورهای شیشه ای می توان از شیشه های سکوریت رنگی هم استفاده کرد به عنوان مثال برای یک آسانسور با سازه استیل طلایی رنگ باید از شیشه های دودی برای ساخت کابین بکار برد .

 

آسانسور شیشه ای طرح دار

در طرح های جدید آسانسورهای شیشه ای از شیشه سکوریت طرح دار استفاده می شود به طوری که معمولا لوگوی شرکت یا مجموعه روی شیشه به صورت رنگی و سندبلاست ایجاد می شود ، برای تولید آسانسور شیشه ای طرح دار رنگی از دستگاه چاپ و برای تولید شیشه های طرح دار ما از دستگاه سندبلاست استفاده خواهد شد فقط کافیست طرح مورد نظر خود را برای کارشناسان ما ارسال نمایید .

 

آسانسور شیشه ای خم

برخی از کابین های آسانسور با استفاده از شیشه های خم استوانه ای شکل اجرا می شود برای تولید این نوع کابین ها ابتدا قالب فلزی ساخته شده سپس به همراه شیشه وارد کوره های با درجه حرارت بسیار بالا می شود .

 

آسانسور شیشه ای کریستال

شیشه های شفاف به سه دسته ی شیشه های فلوت ، سوپرکلیر و کریستال تقسیم می شود که در این بین شیشه کریستال یا اکسترا کلیر دارای بیشترین میزان شفافیت است و بهترین انتخاب جهت اجرای کابین شیشه ای محسوب می شود .

 

آسانسور شیشه ای اسیدکاری شده

طرح جدیدی از شیشه های آسانسور که الگوهای مختلفی روی شیشه های سکوریت اسیدکاری می شود ، برای تولید این نوع شیشه ها از اسیدهای مخصوص شیشه و پمپم هاش فاشر قوی استفاده می شود .

 

آسانسور شیشه ای حکاکی شده

با استفاده از دستگاه هوشمند مستر طرح های مختلفی روی شیشه آسانسور حکاکی یا اینگریونیگ می شود به عبارتی در این روش طرح مورد نظر روی شیشه تراشیده ( کنده کاری ) خواهد شد .

 

آسانسور شیشه ای هوشمند 

طرح خاصی ار آسانسورهای شیشه ای که با استفاده از ریموت شیشه از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود ، شیشه هوشمند از طریق الکتریسیته عمل کرده و با قطع جریان برق از کار خواهد افتاد لازم به ذکر است آسانسور شیشه ای هوشمند در کشورهای اروپایی نیز به کرات استفاده می شود و مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی سایر کشورها قرار گرفته است .

آسانسور شیشه ای هوشمند در اغلب مجله های معتبر طراحی دکوراسیون داخلی مانند مجله the best design که هر ساله در کشور ایتالیا چاپ می شود به عنوان برترین طرح آسانسور معرفی شده است ، قیمت آسانسور شیشه ای هوشمند تقریبا دو برابر آسانسورهای شیشه ای ساده و طرح دار است به همنی دلیل طراحان دکوراسیون داخلی از این نوع آسانسورها در پروژه های خاصی استفاده می کنند .

 

آسانسور شیشه ای سیمی 

برای آسانسورهای با درب فلزی معمولا از شیشه های سیمی استفاده کرد به طور مثال برای درب فلزی نقره ای باید از شیشه سیمی شفاف 6 میل بکار برد بدین صورت مقاومت شیشه نیز مناسب خواهد بود ، آسانسورهای سیمی در صنایع کولیوند با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های هوشمند برش تولید می شود به همین دلیل ابعاد شیشه ها دقیق خواهد شد .

شیشه های سیم دار در ابعاد 180 * 250 سانتی متر تولید شده است که البته می توان با استفاده از دستگاه cnc شیشه ها را در ابعاد مورد نظر برش داد .

 

آسانسور شیشه ای ضخیم

برای تولید آسانسورهای شیشه ای با ابعاد بزرگ باید از شیشه های ضخیم 10 میل الی 20 میل استفاده کرد به طور مثال برای تولید یک کابین با ابعاد 120 * 230 سانتی متر باید از شیشه های 15 میل بکار برد ، آسانسورهای با شیشه ضخیم در مجله بین المللی the best design به عنوان برترین طرح آسانسور معرفی شده است از همین رو طراحان دکوراسیون مدرن گرایش زیادی به این طرح دارند .

 

آسانسور شیشه ای رفلکس

در این طرح از آسانسورهای شیشه ای مدرن و لوکس از شیشه های رفلکس رنگی استفاده می شود این نوع شیشه ها در رنگ های طلایی ، دودی ، برنز ، شامپاینی ، آبی و بنفش وجود دارد ، آسانسورهای رفلکس در کشورهای اروپایی آلمان ، ایتالیا ، هلند و فرانسه به کرات استفاده شده و افراد تحت تاثیر زیبایی آن قرار خواهند گرفت .

 

آسانسور شیشه ای تاشو 

طرح جدید دیگری از آسانسورهای شیشه ای که از شیشه های تاشو استفاده می شود ساختار این نوع شیشه ها به گونه ای است که هنگام باز شدن ، لنگه ها روی هم قرار خواهند گرفت ، در پروژه های که با کمبود فضای داخلی مواجه هستید بهتر است که از آسانسور شیشه ای تاشو بکار برد بدین شکل هیچ گونه فضایی اشغال نخواهد شد و از فضای موجود به طور بهینه استفاده می شود .

 

آسانسور شیشه ای 20 میل 

در پروژه هایی که ابعاد آسانسور شیشه ای بیش از حد استاندارد در نظر گرفته شود باید از شیشه های 20 میل بکار برد بدین شکل علاوه بر نمای زیبا از مقاومت مناسبی نیز برخوردار خواهد شد ، آسانسورهای 20 میل فقط در پروزه های لاکچری و مدرن استفاده می شود به همین دلیل مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی و مهندسان ساختمانی قرار گرفته است .

شیشه های کابین آسانسور در صنایع کولیوند با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های هوشمند برش شیشه تولید می شود به همین دلیل ابعاد کابین به صورت دقیق خواهد بود .

 

آسانسور شیشه ای - اینستاگرام

 

آسانسور شیشه ای - واتساپ

 

 

جهت سفارش اجرای کابین آسانسور شیشه ای به صنایع شیشه و آینه کولیوند به روش زیر اقدام نمایید 

برای اطلاع از قیمت کابین آسانسور شیشه ای و سفارش آن به صنایع شیشه و آینه کولیوند می توانید با شماره های 021886219120912823524209122140467 تماس حاصل نمایید و یا از طریق مراجعه به دفتر صنایع شیشه کولیوند به صورت حضوری کابین شیشه ای مورد نظر خود را سفارش دهید .

شایان ذکر است که تولید کابین آسانسور و اجرای آن توسط تیم فنی مجرب صنایع شیشه و آینه کولیوند انجام می پذیرد و چنانچه مشکلی پس از اجرای پروژه به وچود آید تیم پشتیبانی صنایع شیشه و آینه کولیوند اقدام به رفع نقص خواهد کرد .

 

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون آسانسور شیشه ای در سراسر دنیا به وب سایت زیر مراجعه نمایید :

www.theglasselevator.com

تیم تحریریه کولیوند